تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

انسان دنیایی از عجایب است.

مطلبی که این روزها در فضای مجازی دست به دست میچرخد و باعث اظهار نظرهای متفاوتی از جانب مردم شده است،در مورد شخصی است که اعدام میشود و چند دقیقه ای هم بالای دار میمونه و فردای اون روز تو سردخونه کارگر اونجا متوجه میشه که زنده هست و ظاهرا طبق چیزی که من خوندم قوه قضائیه بنا داره دوباره اعدامش بکنه و الان در مقابل این حکم مواضع متفاوتی از جانب مردم و جامعه بین الملل گرفته شده.گروهی موافق هستن و معتقد هستن که کسی که یک کیلو شیشه ازش گرفتن باید اعدام بشه و گروهی مجازات اعدام رو عملی غیرانسانی میدونن.اما من نمیخوام نظر کسی رو زیر سوال ببرم،چون که مگر دموکراسی غیر از اینِ که مردم بتونن نظراتشون رو آزادنه بیان بکنن.

نظر شخصی بنده حقیر فدوی خاک پای مردم و امت اینِ که ما نمیتونیم در مورد دیگران قضاوت بکنیم،ما هیچ وقت نمیتونیم بفهمیم تو زندگی یه آدم چی میگذره که قاچاقچی میشه،ما هیچ وقت نمیتونیم بفهمیم تو دل یه زن و تو زندگیش چی میگذره که فاحشه میشه،ما هیچ وقت این امکان رو نداریم که بفهمیم تو بچگی یه دزد چی گذشته.ما آدمها و اولیشون هم خود من بدون این که چیزی در مورد مردم و آدمها بدونیم در موردشون قضاوت میکنیم.خود من بارها و بارها به قضاوت آدمها نشستم و در موردشون پیش داوری کردم.این درست نیست.من نمیدونم تو زندگی این مرد چی گذشته که قاچاقچی شیشه شده،من کارش رو تائید نمیکنم.مسلما کار زشتی انجام داده،اما واقعا میدونیم تو زندگیش چی گذشته؟به من ارتباطی نداره که دوباره اعدام میشه یا نمیشه چون تخصصی در زمینه فقه و حقوق اسلامی ندارم و کوچکتر از اونم که در مورد حقوق بشر حرف بزنم،اما بر فرض هم اگر اعدام نشه،با توجه به چیزی که بهش گذشته مسلما نمیتونه مثل یه آدم عادی زندگیش رو ادامه بده،چون واسه لحظاتی به هر ترتیب خون رسانی به مغزش مختل شده و آسیب دیده به هر ترتیب.

باید از یه جایی یاد بگیرم که قضاوت در مورد آدمها نکنم.باید یاد بگیرم اگر بالی برای پرواز کسی نشدم،بندی بر پاش نباشم.

نظرات 6 + ارسال نظر
hypetia جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:22 ق.ظ http://zoghali.blogsky.com

باهات کاملا موافقم ... ولی این از لحاظ انونی که صفر و یک عمل میکنه خیلی سخت و نشدنیه

ما تو کامپیوتر یه چیزایی داریم که نه صفر هستن نه یک،یادم میاد در موردش یه مقاله خوندم.در زمینه هوش مصنوعی و این حرفها بود.بالاخره هیچ چیز کمال مطلق نیست.هیچ حکمی هم نمیتونه کاملا جانبدار عدالت باشه.من واقعا نمیدونم لیاقت این آدم چی میتونه باشه.واقعا نمیتونم نظر بدم.
بیشتر تاکید من روی قضاوت ها بود.یه مثال دیگه واسه تو دوست عزیز و خوبم بزنم.چند روز پیش آقای ظریف رفتن و با گروه 1+5 مذاکره کردن.ایشون تو هواپیما دراز کشیده بودن و یه پتو روشون انداخته بودن و اونجا هم سوار بر ویلچر به اجلاس رفتن.من تا حالا حتی یک بار هم رای هم تو انتخابات و هیچ موضع گیری سیاسی هم ندارم.اما واقعا ناراحت شدم از افرادی که کار ایشون رو مسخره میکردن و خدا فقط میدونه که چه حجم بالایی از تمسخر و یاوه گویی نثار ایشون کردن.
هیچ کدوم این افراد که مسخره کردن یک لحظه پیش خودشون فکر نکردن که شاید واقعا کمر درد داره،شاید گردنش درد میکنه.سن و سالی از این آقا گذشته.نمیتونه مثل یه جوون همش در تکاپو باشه.هیچ کس به این موضوع یک لحظه هم فکر نکرد و فقط مسخره پشت مسخره.

Friends جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 05:13 ب.ظ http://friends.blogsky.com

کاملاً به حرفت موافقم.
من وقتی این خبر رو شنیدم، اصلا به این فکر نکردم که باید دوباره اعدام بشه یا نه، به این فکر کردم که این آدم میتواند دوباره زندگی عادی داشته باشه؟؟!
یاد خاطرات تلخ خودم افتادم، که با یک بو، یک مکان، یک صدا دوباره زنده میشه و روز آدم رو خراب میکنه، حالا این آدم که ترس و مرگ و اون لحظه های مردنش رو یکبارر تجریه کرده، میتواند به زندگی عادی برگردد؟
مسئله بعدی هم همانطوری که گفتی پاک کردن صورت مسئله هست تا حل مسئله، هیچکسی نمیخواد بزهکار بشه، اما متاسفانه همیشه به جای اینکه علت رو بیابند، آمدن معلول رو پاک کردن با استدلال اینکه ملت بترسند دیگه نمیروند دنبال شر، در صورتی که شیکم گرسنه، دین و ایمان ندارد...

آفرین دوست خوبم.
در مورد یه مسئله دیگه هم شما یه اشاره خوبی داشتین،"پاک کردن صورت مسئله"
یه موردی که من با وجود تمام محافظه کاریم در موردش موضع میگیرم و کاملا مخالفش هستم اعدام در ملاءعام هست که هیچ عوایدی برای جامعه نداره،جز ترویج روح خشونت و از بین رفتن عطوفت در دل مردم و به جا ماندن خاطرات و تاثیرات منفی تو ذهن و ضمیر بچه ها و نوجوون هایی که این صحنه رو میبینن.

زیتون یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 05:25 ب.ظ

اوه تراویس... منم دقیقا درباره اون اعدامی مث تو فکر کردم... اینکه اگه هم اعدام نشه چطور از این به بعد زندگی میکنه؟!...
معنی تراویس چیه راستی؟

زندگی میکنه به هر حال.تمام سختی ها از یاد آدم میره.من بیشتر منظورم مسائل و مشکلات جسمی بود که به احتمال قوی تا آخر عمرش باهاشون درگیره و به احتمال قوی هم تو زندون امکانات پزشکی پیشرفته ای وجود نداشته باشه.
تراویس،اسم شخصیت رابرت دنیرو هست تو فیلم "راننده تاکسی" .این فیلم بهترین فیلم دهه هفتاد میلادی هست و یکی از بهترین کارهای اسکورسیزی کارگردان هست.و با انتخاب این اسم قصدم ادای دین و احترام بود به این کارگردان عزیز.
البته ناگفته نماند که زمانی که این وبلاگ رو ساختم شخصیت من بسیار شبیه به تراویس بود به همین خاطر این اسم رو انتخاب کردم.اما الان دیگه اون جوری نیستم.اما خوب دیگه دلم نیومد اسم رو عوض کنم.
حالا تو هم اگر وبلاگ داری آدرسش رو به من بده تا بهت سر بزنم.

زیتون یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:33 ب.ظ http://zeytoone-tanha.blogsky.com

خب منم دقیقا منظورم همون مشکلات بود ، نه چیز دیگه.

مرسی بابت توضیحت درباره اسمت.
یه دوست دارم که حتما این فیلمو داره و دیده.
بتونم ازش میگیرم :)
بله. وب دارم یه کوچولوشو!
خواننده خاموش خودت و ذغالی هستم مدتیه.
آدرس هم دادم خدمتت :)

قربونت برم دوست عزیزم.
اوه،اوه،چه آهنگی هم گذاشتی رو وبلاگت.نتونستم بفهمم چطور قطع میشه.مجبور شدم صدای لب تاپ رو ببندم.بهت سر میزنم از این به بعد زیاد زیاد.

زیتون یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:39 ب.ظ http://zeytoone-tanha.blogsky.com

با این آهنگ هزارتا حرف و خاطره دارم... مخصوص خودمه... اگه اذیت شدی ببخش:(

نه اذیت نشدم دوست خوبم.چطوری قطعش کنم فقط

زیتون یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:50 ب.ظ http://zeytoone-tanha.blogsky.com

اذیت نشدی اینجوری اشک میریزی. وای به وقتی که اذیت بشی :دی

اسپیکرتو ببند!
به همین سادگی ، به همین خوشمزگی

آره دیگه.چاره ای نیست.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد