تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

سوال بی جواب

یه جور عکس هایی هستن که به نظر من خیلی قشنگ هستن و من اصلا نمیدونم چطور این عکس ها گرفته میشه و
آیا میشه با دوربین معمولی هم این عکس ها رو گرفت یا نمیشه؟همه این عکس ها هم شب گرفته میشه و به این شکل هستن که مثلا از یک خیابون عکس گرفته میشه و رد نور چراغای ماشین دنبال ماشین به جا موندن.یا مثلا از بالا عکس میگیرن از خیابون و تو قشنگ میتونی ببینی که موتور یا ماشین از کجا رد شده و رد نور چراغ هاش کاملا مشخص هست.خیلی به نظر من جالبِ این تکنیک و من هم نمیدونم چی هست این؟

نظرات 5 + ارسال نظر
ناهید یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:01 ق.ظ

یادمه کلاس عکاسی که میرفتم مدرسش بهمون گفت وقتی سرعت شاتر کمتر یا زیادتر(الان درست یادم نیس هشت سال گذشته) از سرعت نرمال باشه این اتفاق میوفته البته با دوربین های آنالوگ.فکر کنم بد نباشه یکی از این کتاب های عکاسی با دوربین دیجیتال رو بخری.تکنیک هاش تقریبا برای هر مارک دوربین عمومیت داره.تازه اگه راهنمای خود دوربین دیجیتالت رو هم بخونی چند تا از این تکنیک ها رو آموزش میده که مثلا با تغییر سرعت شاتر بتونی افکت های مختلف داشته باشی.

اوه.کی حوصله داره حالا بگرده دفترچه راهنما رو پیدا بکنه،بعد بگردم توش ببینم شاتر کجاست.یا این که برم پول بی زبون رو بدم واسه کتاب آموزش عکاسی.نمیخوام.
دوست دارم همین جوری راحت و آماده ببینم داستان این تکنیک چیه

نهال سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:26 ب.ظ http://fazmetr.blogsky.com

زمانی که سرعت شاتر پایین باشه ،یا به عبارتی زمان نوردهی عکسی بالا باشه عکسایی با نورای کشیده یا تصاویر کشیده داری،البته یه تشریفاتیم داره که عکس اینطوری میشه ،دوربین باید کاشته شده باشه و حرکتی نداشته باشه و سوژه متحرکت باشه ،هر چقد فکر میکنم اسم تکنیک یادم نمیاد ،لعنتی به این حافظه !
اگه نا واضخ بود بم بگو تا کامل بت بگم که اگه امکاناتشو داری خودت همچی عکسایی بگیری

نه.کامل بود.با دوربین دیجیتال هم میشه از این عکس ها گرفت؟دوربین سایبرشات سونی هم این امکان رو داره؟
دستت درد نکنه نهال خانم.

نهال چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:31 ب.ظ http://fazmetr.blogsky.com

راستش من تاحالا تلاش نکردم با همچی دوربینایی عکس بگیرم ،اما عمدتا دوربینای کامپکت هم مد هایی دارن که بشه خودت با تنظیم دستی عکس بگیری .
اول بگرد ببین مد TV داره دوربینت که اگه اینو داشته باشه ،میتونی زمان نوردهی رو خودت مشخص کنی و دوربین بطور اتومات دیاف رو بهت میده و میتونی با دادن سرعت پایین اون عکسو از سوژه دلخواهت بگیری.
یا اگه نبود توی مدهایی که داری واسه عکاسی بگرد ببین جایی هست که توش بشه سرعت رو با دیافراگمو بهش دستی داد داره یا نه ....معمولا دوربینای کامپکت دارن همچی چیزی ،اگه باشه با M یا همون نتظیم منوال نوشته میشه.
خیلی بیشتر میشه توضیح داد البته ،اما سعی کردم یه جوری بگم که راحت بتونی انجام بدی ،ایشالا که دوربینت داشته باشه !

مرسی.نهال عزیزم.با توجه به توضیحاتی که دادی.رفتم تو دوربین گشتم و اون تنظیماتی رو که گفتی پیدا کردی.اما هر عکسی که گرفتم خیلی تار بود و گرفتن عکس هم طول میکشید.تار شدن عکس فکر کنم به خاطر این بود که رو سه پایه نبود عکس.به دوربین هزار جور انگولک دادم.انگار این سرعت شاتری که گفتی واسه عکس برداری تو تاریکی هم موثره.
ممنون هستم از توضیحات خوبت دوست خوبم.

نهال جمعه 3 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:04 ب.ظ http://fazmetr.blogsky.com

تار شدن واسه اینه که دوربینت فوکوسش بطور اتوماتیک و توی نور طبیعی انجام میشه ،ولی وقتی تو توی فضای تاریک داری نورسنجی میکنی ،دوربین نمیتونه توی نور کم واست فضا ها رو تفکیک کنه و روی سوژه واست فوکوس بکنه ،و اونی که گفتی طول میکشه بخاطره اینه که تو داری زمان میدی به دوربین که دورهی رو توی زمان بیشتری انجام بده !قاعدتا توی این زمان که حالا میتونه 15 ثانیه باشه میتونه حتی 30 صدم ثانیه باشه که تو سوژه متحرکتو ثبت کنی باید دوربین ثابت ثابت باشه .
اگه سه پایه دم دستت نداره برای تمرین میتونی دوربین رو روی میز یا حتی زمین بزاری...
سوالی داشتی بپرس بازم در خدمتم ،خوشال میشم عکسای خوب بگیری

خیلی دیگه تخصصی شد و فکر میکنم از عهده من خارج بشه.گیج شدم دیگه رسما.عکاسی کار من نیست.
اما بابت توضیحات خیلی خوب و کاملی که دادی ازت ممنون هستم .بالاخره اینا رو یاد گرفتم و میتونم هر وقت حرف عکاسی شد.همین چیزایی رو که تو بهم یاد دادی رو از قول خودم بگم و خودم رو یه خبره تو عکاسی نشون بدم.
مرسی نهالِ عزیز.

نهال شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:11 ب.ظ http://fazmetr.blogsky.com

عزیزم م م م
بگو !قابل نداشت;)

قربونت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد