تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است.

به لحاظ داشتن اعتقادات مذهبی باید بگم که من چندان حرفی واسه گفتن ندارم.اما محرم رو دوست دارم نه به خاطر مناسبتها و اتفاقاتی که تو این ماه افتاده بلکه به خاطر چند مورد.

تو این ماه وتو ده روز اولیش مردم بسیار خوشحالتروراضی تر هستن حتی نسبت به تعطیلات نوروز.تو همین روضه ها و مناسبتها بخت خیلی از دخترها باز میشه و خیلی از مادران عروس های آینده شون رو پیدا میکنن و خیلی از پسرها عشق زندگیشون رو.

کسب و کار صنف پوشاک هم سکه میشه و پیراهن های مشکیوشون رو تو این ماه ها میفروشن.مغازه دارها فروش خوبی دارن تو این روزها،روغن،برنج،حبوبات،گوشت،شربت،قند،چایی و هزاران جنس دیگه این روزها فروش خوبی دارن.آشپزها،ملاها،لوازم صوتی تصویری و خیلی از مشاغل دیگه این روزها شبانه روز کار دارن و این یعنی حرکت چرخ اقتصادی،یعنی کسب درآمد و روسفید شدن یه مرد جلوی زن و بچه اش.

خیلی از مجالس روضه و عزاداری تویاین ماه باعث میشن که آدم یه دل سیر گریه بکنه و از صدتا جلسه روانکاوی مفیدتر هست به نظر بنده حقیر.مثلا تو یکی از سالهای گذشته خودِ من اونقدر تو یکی از این مجالس گریه کردم که حالم دیدنی بود.ولی تمام مدتداشتم به پدرم و پسر دائیم و پدر بزرگم فکرمیکردم.بعد از تموم شدن مجلس عزاداری تو دستمال کاغذی فین کردم و دماغم رو تمیز کردم و سبکبال و راحت و آسوده بلند شدم رفتم خونمون.من مطمئن هستم تو همون مجالس یکی واسه مادرش گریه میکنه،یکی واسه پدرش،یکیواسه عشقش که با یکی دیگه رفته و اینجوری خودشون رو سبک میکنن.

نکته سودمند بعدی تو این ماه کثرت پخش غذای نذری هست.جوری که یه خانواده تنگدست میتونه به راحتی غذای یک هفته اش رو به دست بیاره.درستِ که بیشتر قیمه میدن اما خوب بالاخره مفت هست.یادم میاد خود من دانشجو بودم و با دوتا از همخونه ای هام بلند شدیم و رفتیم غذای نذری جمع کردیم و تا نزدیک 10 روز از زخمت آشپزی راحت بودیم.

درنهایت باید بگم که این ماه خیلی خوبِ و هیچ چیزی جز خیر و برکت تو این ماه نیست.

والسلام علیکم

الخمیس - سوم محرم الحرام سنه1435

نظرات 7 + ارسال نظر
شقایق جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:17 ب.ظ

به جان خودم تا حالا از این بعد ماه محرم رو واکاوی نکرده بودم!!!!!!!!
با اینکه بعد معنوی کاملا نادیده گرفته شده بود ولی خب دمت گرم،ذهن خلاق و روشنی داری!!!!!!!!!!

اصلا بعد معنویش رو بیخیال.چیزای خیلی خوبی تو این ده روز اتفاق میافته.

سر پیکو جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:18 ب.ظ

آره واقعا.
توی این مراسم هاست که فقط کسی به آدم نمی گه مرد که گریه نمی کنه. حتی اگه بلند گریه کنی و ضجه بزنی و خودتو کتک بزنی کسی کاری بهت نداره

والا

hypetia شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 05:45 ب.ظ

دقیقا میخواستم از تاثیرات روانی مثبت این ماه بنویسم که دیدم تو نوشتی :دی ، خدایی من مادر و پدرم هرشب میرن عذاداری اصن برمیگردن باس ببینیشون ، توپ ! سرحال ، شاد ، تخلیه ی روانی خیلی خوبیه ، همه ی اون بالا پایین پریدنا و سینه زدن ها هم خوبه ، فکر میکنم حس خوبی و دارن که من بعد از تمرین بسکتبال دارم ! غذا نذری و هم نگو که خرابشم ... من کلی آدم غیرمذهبی میشناسم که فقط واسه صفای دور هم کار کردن و غذا پختن و بر بدن زدن توی مراسم شرکت میکنن ، یا من خودم یادمه یک بار که رفته بودم کمک نشتم کلی واسه دخترخاله ی کوچولوم گریه کردم که کلی مشکل توی زندگیش داره ، البته از معدود مراسمی هم هست که من خیلی راحت و با خوشحالی پیرهن مردونه میپوشم و میرم کمک ، ، یک نوحه خون زنی هم هست که هربار میخونه هی میگم اگه ایران نبود و مذهبی نبود حتما یک خواننده ی خوبی میشد، صداش فوق العاده است.
چه زیاد شد :دی

مرسی از نظرت.
میبینم که محرم واسه تو هم خوب بوده

Friends شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 05:46 ب.ظ http://friends.blogsky.com

ببین با حرفات موافقم، اما توی این دهه خیلی آدم دو رو هست، تو همسایه خودمان که طرف رسماً پوست ملت رو تو بازار میکند با احتکار و گرون فروشی، بعد توی این 10 روز هیئت میزد و سیاه میپوشید و های های هم گریه میکرد.
حالا من می خواستم یه چیز دیگه بگم.
من از سال 83 فهمیدم 2 روز تاسوعا و عاشورا جون میده واسه مسافرت، خیلی خلوت هست و توی 7 سال توانستم 7 تا عاشورا توی شمال غربی و شرقی، مرکز شرقی و غرب کشور ببینم که خیلی خیلی خیلی جالب بود.
چه سنت های جالب و قشنگی که آدم نمی بینه، پیشنهاد میکنم از تهران بزنید بیرون برید یه شهرستان، مثلا ترک ها، یا کرد ها، یا رشتی ها، خیلی خیلی جالب هست، تهران شده بیشتر تزئینات ولی سراسر ایران آدم چیزهای جدید میبینه، کلی تعزیه و اینها
متاسفانه جنوب کشور رو نشد ببینم، اونجام باید جالب باشه

جنوب کشور رو من به جای تو دیدم.خیلی تفاوت نداره با جاهای دیگه به جز این که تو بعضی شهرها شتر بیچاره رو وسط خیابون میکشن.
ولی مسافرت نرفتم.من همیشه دوره طلایی رو واسه مسافرت تو ماه رمضون میدونستم و هفته های اول مهر.اما پیشنهاد تو هم خوب بود.

رهگذر یکشنبه 19 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:16 ق.ظ

سلام. به نظر بنده سه تا از پستهای شما که تا حالاخوندم و یادم مونده و جالب بودن.اولی مربوط به افزایش تبلیغات در سیما بوده. دومی مشکلات دهه شصتیها و سومی هم همین، محرم.

مرسی دوست خوبم

زیتون یکشنبه 19 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:00 ب.ظ

محرم و رمضان واسه وکلا معمولا وقت کم کاریه و بر اساس همین آماره که به این نتیجه رسیدن که : مومنین همان مجرمین هستن :دی

امضاش خعلی با حال بود!

مرسی خانم وکیل

فاطمه جمعه 1 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:49 ب.ظ http://ehem0ehem.blog.ir

من میگم الان این پست رو بخون . بعدش دوباره پست اخرت رو بخون :)))

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد