تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

تنها فضیلتی که من خواهان آنم حقیقت و عدم توسل به زور است.

دو تا فیلم ژاپنی دیدم به غایت کثیف و منزجرکننده و تهوع آور و مزخرف.به ضرس قاطع میگم طرفداران و کارگردان و همه کسایی که علاقه دارن به این فیلمها بیمار هستن.واقعا مزخرف بودن.حتی فیلم دومی رو نتونستم بیشتر از بیست دقیقه اش رو ببینم.اسماشون رو هم نمیگم که کسی نره دانلود بکنه.

تنها راه چاره در برابر گرسنگی کنترل معقول زادو ولد است.

کی میگه افزایش جمعیت خوبه؟ما دهه شصتی ها که با انفجار جمعیت روبرو بودیم میدونیم که اصلا بچه داشتن زیاد خوب نیست.

والا من بچگی خودم رو یادم میاد که جنوب بودیم.مدرسه ها رو هر نیمکت سه یا چهار نفر مینشستن و دو شیفته بودن،بعد واسه دانشگاه رفتن چه مکافاتی داشتیم و چندسال پشت کنکور بودیم و بعد واسه اشتغال و پیدا کردن کار چه بدبختهایی هنوز هم داریم میکشیم و الان هم که بعضی هامون سرکار هستیم تا بخوایم حرف بزنیم میگن بفرمایید بیرون و هیچ حق و حقوقی نداریم،نمونه کوچکش هم همین کارخانه چسب هل،تازه سربازی رفتنمون هم داستان داشت،ماه ها تو نوبت باید وایسیم تا بریم خدمت،ازدواجمون هم یه مدل بدبختی داشت.من قسم میخورم وقتی به سن بازنشستگی برسیم هم یه مدل دیگه بدبختی داریم.نیمه دوم دهه پنجاهی ها و نیمه اول دهه هفتادی ها هم درگیر مشکلات ما شدن.چشم امید من به دهه هشتادی ها و نودی ها هست.

مرغان دیگری هم هستند که بالاتر می‌پرند

یک انیمیشین ژاپنی دیدم به اسم"Your Name" که خیلی قشنگ و شاعرانه و احساسی بود.به نظرم حتما دانلود بکنید اونم نسخه با کیفیت عالی رو و حتما ببینید.

داستانش در مورد این بود که یه دختر و پسر هر روز میرن تو قالب جسم همدیگه و به جای هم زندگی میکنن و اتفاقات و حوادثی در این اثنا رخ میده و به هم کمک میکنن.خلاصه که اگر فضای انیمیشین های انیمه و فلسفی رو دوست دارین از دست ندین.تصاویر این انیمیشین خیلی زیبا از آب در اومده و بازم تاکیید میکنم کیفیت ۱۰۸۰ به بالا دانلود بکنید.و همین طور موسیقی خیلی شادی هم دلره.

همزمان سه سریال کارتونی family guy و the simpson و south park رو دارم میبینم.به نظرم family guy خیلی بامزه هست.البته باید با ادبیات پاپ و شوهای تلویزیونی و شخصیتهای معروف کشور امریکا آشنا باشید تا بتونید کل شوخی هاشون رو متوجه بشین.ولی به نظر من دیدن چند قسمت از family guy خالی از لطف نیست.مهم نیست کدوم فصل و کدوم قسمت هم باشه.چون داستان  هر قسمتی با قسمت دیگه فرق میکنه

داشتن هدف و جهت در زندگی مهم‌تر از دستاوردی‌های فردی است.

یه فیلم دیدم به اسم A Dog's Purpose ، این قدر این فیلم قشنگ و با معنی و زیبا و احساسی بود که حد و حساب نداشت.

داستانش در مورد یک سگ بود که به دنبال هدفش از زندگی بود.هر بار که به دلیلی میمرد در قالب یک سگ دیگه و یه نژاد دیگه به دنیا می اومد.و در جستجوی معنی زندگی خودش بود تا این که بهش رسید.

خلاصه که اگر دنبال یه فیلم خوب هستین تا کنار خانواده یا خودتون به تنهایی ببینید این فیلم واقعا عالیه،مخصوصا اگر کمی هم سگ ها رو دوست داشته باشین.

یه مدتی که وبلاگم بسته بود در واقع ایران نبودم و اروپا زندگی میکردم.و خوبیش این بود که مسافرنبودم اونجا و هتل نبودم و جاهای دیدنی رو بگردم.بلکه در بطن زندگی اروپایی بودم.اخلاقیات غیرقابل تحملی داشتن اروپایی ها که اصلا و ابدا ما انجامشون نمیدیم .البته اخلاقیات خوبی هم داشتن.

ولی چیزی که واسم واقعا عجیب بود ازدواج بود.ما وقتی میخواهیم ازدواج بکنیم به سن و سال طرف و این که از چه شهری هست و چه شکلی هست خیلی دقت میکنیم.ولی اونا اینجوری نبودن.با احترام به همه نژادها و کشورها ولی ایرانی ها با خیلی از کشورها ازدواج نمیکنن و کسرشان میدونن این مسئله رو.ولی اونا اینجوری نبودن،مثلا یه پسر کاملا بلوند با یه زن سیاه پوست ازدواج میکرد و برعکس و اصلا انگار قیافه طرف واسشون مهم نبود.عجیب بود واسم،اصلا چیزی به این عنوان که زنِ از شوهره سرتره و این جورحرفها واسشون معنی نداشت.و چیزی که باز هم واسم جالب بود دختراشون یا وارد رابطه ای نمیشدن یا اگر در رابطه بودن یا ازدواج میکردن دقیقا اخلاقیاتشون میشد مثل زنهای نسل مادران ما یا قبل تر از اونا و مطیع شوهر بودن و کارای خونه رو میکردن وخیلی سنتی میشدن و اصلا هم ناراضی نبودن.و این که من چندین مورد دیدم که خانواده هایی بودن که به جز بچه های خودشون دو سه تا بچه هم از کشورهای فقیر و جنگ زده و افریقایی به فرزندخواندگی میگرفتن و مثل بچه های خودشون بزرگ میکردن.

تا آنگاه که نیازمند یادگیری هستی، دانش‌آموز بمان؛ این معنای همهٔ زندگی‌ات است

به عنوان کسی که سنم دیگه داره بالا میره و اجازه دارم نصایحی دوستانه انجام بدم و همین طور به عنوان یک آدمی که فیلمهای خوب خیلی زیادی دیده میخواستم بگم که کارگردانی هست به اسم "ورنر هرتزوگ" که کمتر شناخته شده هست و فیلمهای بسیاری داره.تعدادی از فیلمهاش هم با زیرنویس فارسی تو اینترنت هست،خصوصا مستندهاش.حتما و حتما به جای دیدن فیلهمای مزخرف شبکه نسیم و خندوانه و اینستاگرام و چرت و پرت دیدن فیلمهای ورنر هرتزوگ رو ببینید.

خوشبختی، جرأت می‌بخشد

چند روز پیش با دوستی سر تنفر از اعراب جروبحث داشتم.به من میگفت که من از عربها بدم میاد،بهش گفتم از کدوم عربها؟ما از مصر عرب داریم تا هند،عرب داریم که عربی حرف نمیزنن،عرب داریم که فرانسوی رو با لهجه عربی حرف میزنن،عرب داریم که عربی حرف میزنه ولی زبونش عربی معیار نیست،عرب خلیجی داریم،عرب شامی داریم،عرب داریم که برعکس بقیه عرب ها،گ چ پ و ژ رو دارن توی کلماتشون،منظورت چیه از عربها بدت میاد وقتی اسمت و حرف زدنت و کلماتی که به کار میبری و دین و مذهبت همه عربی هستن.گفت از عرب عراق بدم میاد.گفتم پدر بیامرز اگر یه کشور الان توی کل دنیا باشه که با ایران روابط سیاسی صادقانه داره و وفاداره به ما اونم عراق هست.خلاصه بحث کردیم و به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.ضمنا ما ایرانی ها اگر بریم آزمایش ژنتیک بدیم میبینیم که کمی مغول هستیم،کمی ترک،کمی گرجی،کمی عرب،کمی بلوچ،کمی ارمنی و در مجموع چیزی به نام ایرانی اصیل وجود نداره.

فرهنگ،اشعار،زبان و موسیقی عربی یکی از زیباترین ها در جهان هست.

و در نهایت باز هم میگم نژادپرستی و تنفر از اعراب یکی از احمقانه ترین خلق و خوهایی هست که من در خیلی از مردم میبینم.

کشنده‌تر از نیش مار، بچه حق‌ناشناس است

پروپاگاندای کثیفی که رسانه ها،شرکتهای داروسازی،کمپانی های تولید پوشاک و ... در پنجاه شصت سال اخیر درست کردن باعث شده که همه ما به نحوی از بدن خودمون راضی نباشیم.و این تلقین غلط از دوران مهدکودک و مدرسه روی بچه ها انجام میشه.همه ما از شکم،پهلوها،ترک های پوست به خاطر حاملگی،سلولیت ها،بینی،جنس و تراکم موها،رنگ چشم و پوست،وزن،سایز سینه ها،افتادگی بازوها و مواردی این چنینی ناراضی هستیم.ما باید یاد بگیریم که بدن خودمون رو دوست داشته باشیم.بدن ما زیباست به هر شکلی که میخواد باشه.اینو به بچه هاتون یاد بدین.

رفیق بد چون سگی است که آلوده به کثافت است و به هر کس بیشتر علاقه داشته باشد، بیشتر آلوده‌اش می‌کند

مسئله ای رو از باب نهایت ارادتم به خانم ها عرض میکنم.برای خودتون شخصیت قائل بشین و هیچ وقت غرورتون رو زیر پا نزارین.

یکی از تکنیک های ظریف دختربازی این هست که توی یک رابطه غرور طرف رو به شکل زیرکانه ای بگیری و این احساس رو بهش تلقین بکنی که باید وابسته بمونی تا بتونی زندگی بکنی.من در مورد ازدواج فعلا حرفی نمیزنم و در مورد روابط دوستانه دارم صحبت میکنم.

خیلی از روابط از همون اول مشخصه که اشتباه هست.پسری که از هفته های اول صحبت خونه رفتن رو پیش میکشه و علنا از هر فرصتی  واسه دستمالی استفاده میکنه مشخصه که هدفش چی هست.بماند که خیلی ها توی همون روزهای اول نشون میدن که دنبال چی هستن.

برای حریم جسم خودتون ارزش قائل بشین.در هر مرحله ای از رابطه که باشین اگر علیرغم میل باطنی شما بهتون دست بزنه طرفتون نوعی تجاوز محسوب میشه.

سعی نکنید رابطه غلط رو ادامه بدین.اصرار احمقانه بعضی  از خانمها رو به ادامه رابطه نمیفهمم.مردان ذاتا تنوع طلب هستن.اگر به این باور رسیدین که رابطه شما یک رابطه مبتنی بر رفع نیازهای جنسی هست پس این حق رو هم ندارین بعد از تموم شدن رابطه آه و افسوس بخورین و نفرین بکنید.

اگر میبینید پسری سرقرار دیر میاد،به خودش نمیرسه واسه شما،بداخلاق و شلخته و خسیس هست،مشکوک هست و دروغگو ادامه ندین.مقصر خود شما هستین.هیچ مردی بعدها عوض نمیشه،هیچ کس از اول خوب نبوده و بعدش بد نشده،هر کس بد هست از همون اول بد هست.منتهای مراتب شما نمیخواهید اینو قبول بکنید.

اکثریت قریب به اتفاق خانمها تمایل شدیدی به مردان بد دارن،رابطه با یک مرد بد مساوی هست با از دست دادن خیلی چیزها و هیچ کس هم جز خود شما مقصر نیستید.

اگر پول شما رو یه پسر بالا کشید،اگر ازتون اخاذی کرد،اگر آبرو و حیثیت شما رو برد،اگر با احساساتتون بازی شد و اگر بهتون خیانت شد تنها کسی که مقصر هست خودتون هست.شناخت یک رابطه غلط و یه آدم اشتباه خیلی ساده هست.با خودتون لجبازی نکنید،از ترس تنها موندن به هر کس و ناکسی پناه نبرید.در روزها و هفته های اول پیشنهاد رابطه جنسی رو قبول نکنید.

همه مثل هم نیستن،مردان خیلی خوب و پاکدامن و زحمتکش و نجیب در همه دنیا وجود داره فقط کافیه که چشمهاتون رو باز بکنید.

کمی از اون بلندپروازی و افکار بچگانه فاصله بگیرید مسلما مرد خوبی برای هر خانمی پیدا میشه.همه مردان قد بلند و چهارشونه و جذاب و چشم و ابرو مشکی نیستن که بوی عطرشون شما رو مست بکنه.همه مردها نباید لزوما بدنساز باشن.به قلب یک مرد و چشمها و رفتار و اخلاقش نگاه بکنید.به نجابتش و صبوری یک مرد دقت بکنید،به خویشتن داری و وارستگی و آرامش یک مرد نگله بکنید،به زحمتکش بودن و خودساخته بودن و فداکاری یک مرد نگاه بکنید.

در نهایت  باز هم میگم بدترین چیز تو زندگی اینِ که همه چیز رو تجربه بکنیم.از تجربه کردن مردان مختلف دست بکشین و به نشانه ها دقت بکنید و روابط غلط رو ادامه ندین.

قربون همتون