تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

دنیا گلی است که برگ‌هایش خیالی و خارهایش حقیقی است

از اون جایی که سعی میکنم هر اتفاقی که افتاد بلافاصله نرم رو منبر و کمی تامل میکنم احساس میکنم که ذکر این چند نکته خالی از لطف نباشه.

نکته اول:چندی پیش بازی ایران بود و سوریه و نتیجه برابر شد.و شگفتا که مردم کشورم چقدر ناراحت بودن از این تساوی در صورتی که تیم ما صعود کرده بود به جام جهانی.من نمیفهمم اگر مردم موافق حضور نظامی در سوریه هستن پس چرا از مساوی با سوریه ناراحت شدن؟مگر فوتبال و ورزش برای صلح نیست؟مگر رسالت جام جهانی و مسابقات ورزشی چیزی جز صلح نیست؟من از این مساوی خشنود شدم چون زنان و مردانی رو تصور میکنم که در مناطق تحت کنترل داعش هنوز زندگی میکنن و با ترس و لرز و هزار استرس در پستوی خانه رادیو رو چسبوندن به گوششون و از این تساوی اشک میریزن،من صدها زن و مرد و کودکانی رو میبنم که توی یک چادر توی مرز لبنان و بدون امکانات بهداشتی جمع شدن و این بازی رو میبینن و از این تساوی اشک میریزن.من دختری رو میبینم که نامزدش رو که فوتبالیست آماتور بوده توی جنگ سوریه از دست داده و خودش آواره یونان و قبرس و رومانی شده و از این تساوی اشک میریزه.من هزاران مورد این چنینی میتونم ذکر کنم.سنگدل نباشید این قدر،نژادپرست نباشید این قدر.سوریه و مردم سوریه مظلوم هسن.تیم اونها لایق حتی برد بود.

نکته دوم:هیچ وقت به توئیتر نخواهم رفت.فضای چیپ و مبتذل اینستاگرام شرف داره به انتلکتول ها چریک های پشت مانیتور و کف مطالباتی و اصلاح طلبها و طرفداران شیخ اصلاحات توئیتر.القصه هشتگی ترند شده بود به اسم کلیشه برعکس که مثلا برای احقاق حقوق زنان میجنگید.و به نظر بنده حقیر هر زنی که این هشتگ رو میزد اول از همه به خودش و بعد به دیگران زنان توهین میکرد.منکر تبعیض در جامعه نیستم.اما از مظلوم نمایی بدم میاد،زنان محترم و مردان لیسنده عزیزی که این هشتگ رو ترند کردن بهتر نبود قبل از اون سری به دادگاه های خانواده و زندانها میزدن تا میدیدن هزاران هزار مرد بیگناه به خاطر نفقه و مهریه در زندان به سر میبرن،بهتر نبود سراغی از سربازانی گرفته میشد که بهترین سالهای عمرشون رو تحت واژه ای به نام سربازی به معنای واقعی کلمه حروم میکنن.و دیگه این که تبعیض رو در خودتون پیدا بکنید،تبعیض رو اول در مادر محترمتون  پیدا بکنید،بعد از معلمهای زنی که شما رو تربیت کردن،هیچ کس در جامعه به زنان ظلم نمیکنه جز خود زنان.و دیگه این که هیچ کس از پشت مانیتور نتونسته سیستم غلطی رو اصلاح بکنه.رفع تبعیض بین زن و مرد جز با اصلاح طرز فکر انسانها و قانون امکان پذیر نیست.دیه و ارث و سربازی و استخدام باید مثل مردها بشه.مهریه و نفقه و اجرت المثل هم باید حذف بشه.

نکته سوم:اگر پولی دارید،اگر کار خیری میخواهید انجام بدین لازم‌ نکرده خودتون رو چس بکنید و به کودکان‌کاری کمک بکنید که پولتون یه راست خرج شیشه و بزهکاری بشه.کودکان افغانستانی بیشماری در کشور وجود دارن که خانواده های آبرومند و زحمتکشی دارن.به اونها کمک بکنید.من طعم تلخ خارجی بودن و کارگر بودن توی یه کشور خارجی رو چشیدم.میدونم که خیلی سخته.بچه های کم سن‌و سالی هستن که دندوناشون نیاز به خدمات دندانپزشکی داره و هزینه هاش خیلی بالاست.به این بچه ها کمک بکنید.

نکته چهارم:واقعا نمیدونم مردم توی اینستاگرام کیا هستن؟مردم به چی فکر‌میکنن؟اینایی که کامنت‌میزارن کیا هستن؟با احترام به همه آدمها ولی یه آبدارچی ساده بی هنر نزدیک سیصدهزار فالوئر داره و هزاران‌هزار کامنت پای یه پستش میزارن‌ملت که سینی چایی دستش هست و توی آبدارخانه اداره هست.یا جک و جنده هایی که واقعا همون‌چایی درست کردن‌ اون بابای قبلی رو هم بلد نیستن و کاری جز کس دادن ندارن و بنده حقیر فدوی ملت به ضرص قاطع میگم که همون کس دادنشون هم‌ خوب نیست.اون وقت این آدمها صدها هزار دنبال کننده دارن.یا پسرهایی که بنده چندتاشون رو میشناسم که فروشنده لباس هستن،در واقع توی یه فروشگاه لباسی واسه یه نفر دیگه فروشندگی میکنن.توهین نمیکنم و هر کسی که کار میکنه به نظر من‌محترم هست.اما واقعا شخصی که نه هنری داری نه مدرک‌دانشگاهی داره نه با تمرین و ممارست به جایی رسیده و نه افتخار آفرین هست و نه کار خاصی انجام‌میده روی چه حسابی صدها هزار فالوئر باید داشته باشه.و از اونها کسخل تر اون‌کس‌میخ ها و احمق هایی هستن که به این افراد پول تبلیغات میدن و خواننده های دوزاری که به اینا پول میدن تا روی آهنگهاشون لب بزنن.یا این که هزاران استعداد توی این مملکت هست که ناشناخته به گور میرن و هیچ کس اونها رو نمیشناسه و دیده نمیشن،اون‌ وقت یه بچه روستایی زشت دستش رو تا آرنج میکنه تو دهنش و میگه کچلیک و یک شبِ میشه ستاره سینما.ملت کس خل شدن،من نمیفهمم والا چرا اینو اینقدر گنده میکنن،چرا اینقدر خرج این بچه میکنن.هزاران هزار بچه مظلوم و بی گناه توی زاهدان و کردستان و خوزستان و ایلام و اصلا همین تهرانی که علی الظاهر گل و بلبل هست سوءتغذیه دارن،دندون خراب دارن،شبها گرسنه میخوابن و هزاران مشکل دیگه دارن اون وقت رسانه های مبتذل اینترنتی و نشریات زرد دارن خرج این بچه بی ادب بی هنر میکنن که دستش رو تا آرنج میکنه توی دهنش و میگه کچلیک.داریم با سرعت خیلی خیلی زیاد به سمت ابتذال و سطحی شدن پیش میریم.

نظرات 10 + ارسال نظر
میم ساده جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 12:15 ق.ظ http://manodandooon.blogsky.com

مدتیه میخونمتون ولی واسه اولین باره کامنت میذارم،
چون از این پست خوشم اومد البته کاشکی کمی سانسور شده نوشته میشد،
وای در کل مفید بود:)
مخصوصا بخش توییترش!

تیلوتیلو جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 08:09 ق.ظ

افسوس و صد افسوس
این مورد چهارمیه برای منم اصلا قابل درک نیست

phil جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 12:30 ب.ظ

اینستاگرام از توییتر بدتر اون از این بدتر.

سمیرا جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 04:23 ب.ظ

مثل همیشه تامل برانگیز، من پارسال رمز اینستام فراموشم شد، دیگه اینستا ندارم، و دوباره هم درستش نکردم چون خیلی وقت گیر و اینترنت مصرف کن بود علیرغم جذابیت. حرفاتون خیلی متینه، ولی منم اون آقای آبدارچیو فالو میکردم، میدونین انسان شریف و خانواده دوستی بودن، نون حلال درمیاوردن و داشتن تلاش میکردن دیپلمشونو بخونن و وارد دانشگاه شن، به نظر من انسان تحسین برانگیزین، خیلیم مهربون بود و دست خیر داشت مثلا تبلیغات اینستارو پولشو جمع میکرد به موسسات خیریه میداد، حساب اون آدم یه مقدار جدا از بقیه مثالها هست به نظر من

میس تیچر شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 12:21 ب.ظ

خب اینا که گفتی از قبل بوده و خواهد بود یه چیز جدیدی بگو!

چند وقت پیشا یکی از این نوابغ اومد دایرکت اینستای من و گیر داد چرا روی آیدیم آیه قرآن نوشتم حتمن ازون چادریای چس کلاسم!
گفتم ببین من خودم پدرم از یه کشوره مادرم هم از یه کشور.از بچگی تو محیط و جو خارجکی بزرگ شدم ده سالم درسشو خوندم و شاگرد اول گروه زبان بودم. ادبیات و فرهنگ و زبانشونو بهتر از زبان کشور پدریم بلدم. برای دوره ارشدم دعوت نامه کانادا داشتم کلی مقاله و کتاب هم خودم نوشتم هم ترجمه کردم چند هفته پیشا هم برای دکترام از یکی ازین دانشگاهای انگستان بورس تحصیلی گرفتم. اما هنوز نشستنی موسیقی دم گوشم اهنگهای سنتیه همینجاس. فکر و ذکر و لباس پوشیدن و رفتار و اعتقادات و فرهنگم مال همینجاس اونیم که نوشتم از دلم میومده نوشتم پس دلیلی برای ازخودم درومدن و چس کلاس گذاشتن برای امثال شما نداشتم...
خیلی جالب بود طرف گفت آدمایی مث شما ندیدم :|

حالا شماره داد؟

هفت دقیقه شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 02:41 ب.ظ

ما به موسسات خیریه معتبر و شیرخوار گاه ها که بچه های کوچولوی بیگناه ایرانی هستن و توسط یه سری پدر و مادر بی مسئولیت رها شدن کمک میکنیم و یا امثالهم !
والا افغان ها زیاد راضی نیستن از اینکه در کشور ما هستن از تنظیم خانواده هم گویا چیزی نمیدونن یا نمیخوان بدونن .

الی دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 03:22 ق.ظ

شما سر تا پا ابتذالید! کمتر به بقیه برچسب بزنید! دل مملکت ما از آدم هایی مثل شما خونه...

من مگه چی کار کردم؟؟؟

الی دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 05:54 ب.ظ

شما کاری نکردید . فقط من اومدم و با خوندن وبلاگ شما فهمیدم که شما سرتاپا ابتذالید! اینطوری تشخیص دادم و دام خواست به اطلاع بقیه هم برسونم!
دقیقا مثل خود شما! و نظرتون راجع به "جک و جنده ها" یا هر فردی یا گروهی که همینقدر با الفاظ رکیک و زننده بهشون توهین میکنید و به خیال خودتون دارید جامعه رو نقد میکنید!
من بابت اون یه جمله ای که با زودقضاوت کردن درباره شما نوشتم شرمندم. موندم شما چطور از این همه عبارت، راجع به آدم هایی که نمیشناسید شرمنده نیستید

ببخشید

میس تیچر دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 07:29 ب.ظ

همون موقع بلاکش کردم

خوب کردی

فاطمه جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 02:28 ق.ظ http://life-me.blogsky.com

خب شاید فالورهاشون فیک باشه، که قطعا 90 درصدشون فیک هست...

ولی اون آبدارچی که میگی، اگه اونی باشه که من دیده باشم، شاید بخاطر سادگی و اینکه طرف خودش هست بدون هیج نقاب یا نقشی دیگه ای غیر از آبدارچی دوسش دارن... بنطرم جامعه با هر سطحی از گرگ صفتی گاهی مردمش تو خلوت دلشون برا یکم خلوص و بی رنگ و ریا بودن، تنگ میشه... شایدم نشه این فقط ی احتماله!!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد