تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

آنجایی که من فکر می‌کنم، نمی‌توانم بگویم من هستم و آنجایی که می‌توانم بگویم من هستم، فکر نمی‌کنم.

مخاطب اصلی این نوشته خودم هستم.به کسی برنخوره.منظور از هر چیزی که میگم خود خودم هستم.کسی ناراحت نشه.

از اون جایی که ما مردم همه چیز دان و بامطالعه در همه سطوحی هستیم و هر چیزی که میگیم وحی منزل هست پس این اجازه رو داریم که در همه امور دنیوی و اُخروی صاحب نظر باشیم خصوصا نزد افرادی که تحصیلات عالیه و دانشگاهی دارن.فی الواقع هر چه فرد مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشه از نظر ما مدرکش پوچ تر هست و به قول احمدی نژاد کاغذپاره ای بیش نیست.مثلا طرف پزشکه،هزار سال درس خونده،پاره شده،بعد برمیگردیم جلو روش یا پشت سرش میگیم که تو بلد نیستی و خودم میرم عنبرالنسا آتیش میزنم و نفس میکشم خوب میشم.طرف روانپزشکه،مشاوره،هزار تا کیس دیده و درس خونده،صاف برمیگردیم میگیم روانپزشکها خودشون دیوونه هستن.یا مثلا یارو سینما خونده،هزار کتاب خونده و صدها ساعت کلاس و دانشگاه رفته و میزانس و دکوپاژ و سناریو و صدتا چیز بلده و میدونه کدوم فیلم خوبه و کدوم فیلم متوسط بعد یه عنتری مثل من چون توی یه فیلم پروپاچه و سرو سینه ندیدم میگم فیلم خوبی نیست.اصولا ایرانی های عزیز عادت دارن هر چه مدرک تحصیلی شخص بالاتر باشه بیشتر دنبال چیزی بگردن که مدرک و تحصیلاتش رو زیر سوال ببرن.من واقعا نمیدونم چرا اینجوریه و این چه عادت بدی هست.میدونید چی خیلی بده؟خرده دانش،مثلا طرف یه جایی اسم مثلا چه میدونم ژاک لاکان به گوشش خورده دیگه خودش رو خدای روانشناسی میدونه،یه جایی مثلا شنیده میشل فوکو،دیگه چنان میره رو منبر که نمیشه جمعش کرد،این خرده دانش که بیشتر هم به واسطه شبکه های اجتماعی و این پادکست های کسشعر علی بندری و امثالهم بهش دست پیدا کردیم امر رو بر ما مشتبه کردن که علامه همه چی دان هستیم.یارو سالهای سال توی دانشگاه و حوزه فلسفه خونده،بعد یه عن آقایی مثل من تا میبینه طرف فلسفه خونده خیلی لوده طور میگه خوب ثابت کن به من که خدا وجود داره،بزنی تو دهنش پر خون بشه.یا چه میدونم تا میفهمیم طرف لیسانس زبان داره میخوایم باهاش کَل بندازیم،یه باریه جایی بودم یارو اسکل دوزاری برگشت به اون طرفی که لیسانس انگلیسی داشت گفت can you speak english ، طرف هم نه گذاشت نه برداشت یه چیزایی با لهجه غلیظ بریتیش به یارو گفت،طرف فهمید گه زیادی خورده بلند زد زیر خنده.خوب رید بهش،دمش گرم.

آهان،یه چیز دیگه،هممون هم خدای فوتبال،خدای سیاست،خدای سینما،خدای موسیقی،خدای مهاجرت،خدای علم اقتصاد و خدای سکس هستیم.یکیمون نیست که توی این زمینه ها تبحر نداشته باشه.

مهندس کامپیوتری؟خوب مهندس برنامه نویسی زبان کیو بیسیک بلدی؟

سینما خوندی؟فیلمهای ژان کوک گدار چرت و پرته

علوم سیاسی خوندی؟به نظرم نظریه های نادر چامسکی محکوم به شکست هستن.

فلسفه خوندی؟شرح بده ببینم ملاصدرا در صدرالمتاهلین چی گفته؟

روانشناسی خوندی؟هه،فروید که میخواسته مادر خودش رو هم آره...

هر چی خونده باشین و هر رشته ای خونده باشین باز هم عده ای پیدا میشن که دلشون میخواد دانش اندک خودشون رو به رخ بکشن و زحمات شما و مدرک تحصیلی شما رو بی ارزش جلوه بدن.

اگه تو هم تا حالا با این جور آدمها سروکار داشتی و ریدن تو اعصابت پس برو صورت ماه اسلاوی ژیژک رو ببوس.

نظرات 9 + ارسال نظر
یک زن پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 07:04 ب.ظ http://radepayeman.blogsky.com

ممنون از این پستت تراویس خان.

قربان محبتت
پیامی از شما نیامده است
چرا وبلاگتون باز نمیشه

یک زن پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 07:57 ب.ظ http://radepayeman.blogsky.com

سلامت باشید الهی.
تراویس خان من ادرس وبلاگم رو تغییر دادم.هفته پیش هم تو وبلاگم نوشتم دارم به تغییرنام فکر میکنم و مثل همیشه میخوام از تصمیم چند روز بگذره تا با یقین عمل کنم.منم به این یقین رسیدم که میخوام عوضش کنم.یکی دو روز دیگه،شایدم فردا پست میذارم و میام بالا.

احسنت بر شما

هاتف پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 09:14 ب.ظ

خیلی حرفتون درست و صحیح بود . درود بر شما و این نگاه جالب و درستتون .
حتی آدمهای تحصیل کرده هم هستند که اینطور هستند. کسی که مثلا کامپیوتر خوانده فیلم نقد میکند یا نکته های پزشکی میگوید.
روزی یک استاد ایرانی به زبان انگلیسی مشغول آموزش زبان در اینستاگرام بود برای کمک به مردم و ایشان در دانشگاه های معتبر آمریکا استاد دانشگاه بود بعد ممدقلی از کاشمر از ایشون ایراد زبان میگرفت :)))))
من نهایت سعی خودم را دارم که در مورد موضوعاتی صحبت کنم که چندین جلد در مورد آنها کتاب خوانده باشم ولی خب منم مستثنی نیستم و ممکنه اینطوری شده باشم اما وقتی کسی اشکالم را گرفته سریعا ازش یاد گرفتم و زرنگی کردم و خودم را خدای چیزی نداستم
همین خرده علم‌ها آخر ما را فنا خواهد داد

درود بر شما دوست گرامی

هاله قدسی پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 10:49 ب.ظ

همین که نوشتی ژان کوک و نادر یعنی خیلی باحالی
من که از وقتی یادمه با بالا رفتن هر مقطع درسی به تعداد کسانی که از من بدشون میاد و می خواهند حالم را بگیرند دانه به دانه اضافه تر شد.

هاله جون دوستت دارم
اسلاوی ژیژک چطوره؟بوسش میکنی؟

قره بالا پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 11:44 ب.ظ http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

بسییی موافقم

نوکرتم

هاله قدسی جمعه 2 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 12:12 ب.ظ

تراویس راستش را بگو هیچ وقت سخنرانی های ژیژک را دیده ای؟
این بنده خدا به سندروم تورت مبتلا است. یعنی یک جور تیک عجیب غریب اعصاب خورد کن داره. نمی توانه از دست به موهاش کشیدن و دماغش را گرفتن حین سخنرانی خودداری کنه و ریتمیک وار این عملیات مهوع را تکرار می کنه، موهاش همیشه چربه و صورتش تمیز به نظر نمی اد چون مدام بهشون دست می کشه. اگر این ها را نمی دونستی و خواهش کردی که ماچش کنیم که هیچ، اما اگر می دونستی ...که خیلی بدجنسی. از تصورش هم می میرم و زنده می شم. بیلی آیلیش هم تورت داره، ژیژک هم تورت داره. واقعا آدم در کار پروردگار می مونه

پروردگار ما یا اونها؟
والا میدونستم،برای گرفتن حال ات گفتم بوسش کن.علیرغم چیزهایی که ازش گفتی این را هم اضافه کن که حضرات خیلی دوستش دارن و برایش غش و ضعف میکنن

بانوی کویر جمعه 2 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 02:18 ب.ظ https://banooyekavir.blogsky.com/

دست مریزاد
پست قابل تأملی بود

فدای تو کویری جون

همه چی عالیه جمعه 2 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 07:59 ب.ظ

حجت الاسلام ژیژک یا آیت الله ژیژک

نسیم شنبه 3 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 10:49 ق.ظ

بوس به خودت
سگ تو روح ژیژک

بوس فقط واسه خودت نسیم قشنگم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد