تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

پندارهای غلط ما و اول از همه هم خود بنده حقیر

با  اجازه بزرگترا میخوام برم رو منبر و دوباره  خطابه انجام بدم.به پست های اخیرم که نگاه میکنم متوجه میشم که چقدر طولانی شدن.مثلا از یه فیلمی شروع میکنم و شروع به تایپ کردن میکنم و می بینم که از کجا سر در آوردم.مثل زنها که وقتی تلفن رو به دست میگیرن دیگه از خرم سلطان بگیر تا غذای دیشب و همه چی حرف میزنن.منم همون حالت شدم.بگذریم.

آهان یادم اومد میخواستم در مورد چی بگم.در مورد دوستانی که تو دنیای مجازی صحبت میکنن و از معضلات اجتماعی مینالن و در مورد وضع کنونی نقد مینویسن.مثلا یکی میگه مردم تو مترو اینجوری هستن،یکی دیگه از غیبت کردن زن ها بدش میاد و نقد مینویسه،یکی دیگه از بی بندوباری،یکی از بی حجابی،یکی از عقده ای ها،یکی از تندروهای مذهبی،یکی از عادات بد و خاله زنکی،یکی از خالی بندی آدمها و همین طور میبینی تو وبلاگ ها پر شده از نقد وضعیت حاکم بر جامعه و تفکرات مردم.اما هیچ کس نمیشینه با خودش بگه بابا جان همین مردمی که دارم ازشون مینویسم از کره ماه که نیومدن،خودمون هستیم،خانوادمون هستن،غریبه که نیستن،همسایه و دوستای خودمون هستن.بابا بس کنید انتقاد رو.خود ماهایی که انتقاد میکنیم اولیشون هم خود من پر از عیب و ایراد هستیم.و ضمنا اگر من دوستی دارم که یه عادت بدی به نظر من داره،یا آدم بدی هست به نظر من در واقع یه تجلی از خود من هست.متوجه میشین چی میگم؟یعنی تا یه نفر عین خود من نباشه من که باهاش دوستی نمیکنم.یعنی اگه دوستِ من وضعیت اخلاقیش افتضاحه،مشروب میخوره،مواد دود میکنه،خالی زیاد میبنده و هزار مشکل دیگه داره به نظر شما،خود من هم همون مشکلات رو دارم یا دلم میخواد منم اونجوری باشم اما شرایطش رو ندارم.

نکته دوم:اصلا کی گفته همه چیز تو یه جامعه باید نرمال باشه و مدینه فاضله باشه،هان؟کی گفته؟من یه بار یه جایی گفتم باز هم میگم.جامعه ای سالم هست که علاوه بر آدم های خوب و مثبت و کاری و سازنده در کنارش ساقی مواد و فاحشه و دزد و بزهکار و جاکش داشته باشه.یادمِ نمونه کامل این فرضیه من یه جایی بود،تو یه کتابی که من سال 88 واسه یه دختری خریدم و قبل از این که بهش بدم خودم کامل خوندمش،اما مطمئن هستم هیچ وقت اون دختر نخوندش.آهان داستان اسمش بود"کنت دو نیم شده" از "ایتالو کالوینو"،داستان در مورد کنتی بود که به وسیله یه توپ جنگی به دونیم میشه و هر نیمه اش شخصیتی داره،خوب مطلق و بد مطلق.و مردم از هیچ کدومشون راضی نیستن.

من این وبلاگ رو دوست دارم،چون دقیقا چیزایی که میخوام رو مینویسم.

و در نهایت هم یه مطلبی مینویسم که ارتباطی با پست نداره،چند روز پیش دکتر صادق زیباکلام با دکتر زرشناس تو شبکه چهار مناظره ای داشتن در مورد مدرنیته که به نظرم بسیار جالب اومد،میتونید از سایت آپارات یا پیج فیسبوک دکتر صادق زیباکلام اون رو دانلود کنید و ببینید.دو قسمت داره و هر کدوم حدود یک ساعت هست و مباحث خوبی در نقد مدرنیته و مدرنیته مطرح میشه.

نظرات 2 + ارسال نظر
hypetia یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 04:40 ب.ظ http://zoghali.blogsky.com

چه خوب ! اون کتاب و برای دوست عشق ایتالو کالوینوم بخرم حتما .

فک میکنم من خوشحال تر میشم نقد صاحب وبلاگ و برخودشون بخونم ، غر زدن که کاری نراده ، همه میدونن مترو مشکل داره ف و فقط مشکل مترو تهران نیست ، مترو سوئی با اون جمعیت کم و پولدار هم متروش مثل سگ دونی ِ ، ما دچار پندارهای غیر واقعی از خارج از ایرانیم

در واقع روی صحبتم اول از همه خودم بودم.بعد دیگران.
آره کتاب خوب و کم خجمی هست.
هدیه خریدن خیلی خوبِ.از آدم به یادگار میمونه.هر چند تا حالا هیچ کس واسه من هدیه نخریده.

hypetia دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:36 ب.ظ http://zoghali.blogsky.com

عجب ، برای تولدت حتی ؟ یا یک موفقیتت هم نه ؟

هیچ،حتی یکی مورد هم نیست که برای خالی نبودن عریضه بگم.البته خوب مادرم واسه تولدم یه چیزایی خریده واسم.اما دوست دختر و اینا،نه اصلا.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد