تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

جوانی و پیری با یک‌دیگر قابل مقایسه نیستند. جوانی مایه نشاط و سعادت است و پیری موجب فلاکت و حسرت.

موقع برگشت از سر کار،طبق معمول سراپا بودم و رو صندلی که روبروم بود یه مرد پیر نشسته بود که من از بالا میدیدمش.صورت پر از چروک،کچل،تیره رنگ و پریشون.بعد یه نگاه به خودم تو شیشه مقابل انداختم و دیدم نقطه مخالفش هستم.و بعد افسوس خوردم که چرا جوونی موندگار نیست و آدم همیشه سرحال نیست.به نظر من تنها بدی زندگی همینِ که جوونی مانا و پایدار نیست.

من به واسطه کارهایی که داشتم با آدمهای سالمند بسیار زیادی سروکار داشتم و به نظرم تجربه واقعا خوبی بود و نوع نگاه من رو به زندگی عوض کرد.

بیشتر ما این طرز فکر رو داریم که تا همیشه جوون هستیم و هر حرفی که میخوایم میزنیم و هر جوری که دوست داریم دیگران رو اذیت میکنیم.ولی سنمون که یه کم بره بالا میفهمیم که چه اشتباهی کردیم.

من نمیدونم تا چند سال قراره زنده بمونم و زندگی بکنم.اما تنها چیزی که میخوام اینِ که هیچ وقت مریض نشم.

نکته دیگه هم این که ما آدمها نباید دلخوش باشیم به عقاید عجیب و غریب و ماورایی،داشتن این جور عقاید اون هم تو این دوره و زمونه خیلی کودکانه هست.واقعیت اینِ که باید از یه جایی تغییر رو به وجود بیاریم.

دوست دارم این متون سالها تو اینترنت بمونه و آدمهای زیادی این رو بخونن و فیلتر نشم.

نباید نسبت به هیچ موضوعی تعصب داشت.فاصله ما انسانها روز به روز داره کمتر میشه.ما نباید نسبت به موضوعات و بعضی مسائل تعصب داشته باشیم.و هیچ وقت هم نباید هیچ چیزی رو مطلقا باور داشت.باید خردورزانه عشق ورزید و از دشمنی کورکورانه و بدون منطق خودداری کرد.پژوهش و تحقیق و آموختن دانش رو نباید هیچ وقت کنار گذاشت.

امیدوارم آدمهایی باشیم بدون تعصب،بدون نفرت و منطقی.


نظرات 2 + ارسال نظر
hypetia جمعه 19 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:58 ق.ظ http://zoghali.blogsky.com

امیدوارم یک روز هر کسی به اون پاراگراف آخر ات اعتقاد پیدا کنه
امیدوارم یک روزی خودم به اون پاراگراف ؟آخر همیشه عمل کن، کسی و قضاوت نکنم ، چیزایی که نمیفهمم و مسخره نکنم .

الان خوندمش.چه قدر هم قشنگ نوشته بودم.خودم باورم نشد کار خودم بوده.
منم همین امید رو دارم.

تازه وارد سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 05:14 ق.ظ

اون پست خیانت باعث شد تا اینجا رو بخونم، از اول... به قول اون یکی پست و اعتقاد شخصیم دوست ندارم ادم ها رو قضاوت کنم به خاطر همین تا اینجا داستان رو دنبال کردم.اما برام مهمه که بدونم چیا ممکنه باعث خیانت تو زندگی مشترک بشه.باقیشم میخونم...

بخون عزیزم و نظرت رو بگو

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد