تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

زندگی مانند نقش و نگارهای قالی ایرانی است که زیبا هست ولی معنایی ندارد.

من توی دو شهر بزرگ شدم و زندگی کردم.جنوب و تهران و این وسطاش هم اصفهان و مرکزی و اینا هم بودم.

زندگی توی تهران و سبک زندگی اکثر تهرانی ها همیشه واسه من عجیب بوده.مثلا این که هر سال یه دست مبل بخرن،لباس بخرن،مستاجر هستن اما سفر اروپا میرن،لوستر و فرش گرون میخرن،کلی پول میدن و آتلیه میرن و عکس میگیرن و همیشه مسافرت میرن و گوشی های گرون میخرن ودر مجموع آن چنان پس اندازی ندارن و جوری زندگی میکنن انگار که فردایی نیست.بر خلاف اونها شهرستانی ها هستن.من و همسرم هر دو شهرستانی هستیم و یک سال هست که ازدواج کردیم اما پس انداز خوبی داریم و خونه داریم و به اندازه دو خانواده هم ظرف و وسایل داخل خونه داریم.همیشه میتونستم تفاوت رو بین خودم و همکارهای تهرانیم ببینم.تا این که دیشب حوالی دزاشیب در حالی که به سمت خونه میرفتم و سیگار میکشیدم و به این فکر میکردم که فردا و پس فردا که تعطیل هست رو من باید برم سرکار و به گز هایی فکر میکردم که توی آرد بودن و هزاران سال هست که نخوردم و نمیدونم کجا میفروشن ازشون به جواب همه سوالاتم رسیدم.به این جواب رسیدم که چرا سبک زندگی تو تهران و شهرستان متفاوت هست.

توی تهران اگر یه شخص خانواده ثرومندی نداشته باشه محال و غیر ممکن هست که پولدار بشه.اینا همش داستان هست که با کارآفرینی و زرنگی میشه ثروتمند شد.من به شما میگم که کس شعر محض هست.تو اگه پدر پولداری نداری پولدار نخواهی شد در تهران.پس زور زیادی زدن و کار زیاد و کون خودت رو پاره بکنی چندان تاثیری نداره در اوضاع.

توی شهرستان اگه خوش شانس باشی و کار خوبی پیدا بکنی مسلما وضعیت مالی خوبی پیدا میکنی.اونجا میوه و سبزی و خواروبار ارزون تره.مسکن ارزون تره.تاکسی ارزون تره.مترویی وجود نداره.پس مردم راحت تر پولدار میشن.

پس تهرانی ها و اونایی که تهران زندگی میکنن چون میدونن با تلاش زیاد هم چندان اوضاعشون فرقی نخواهد کرد قدر زندگی و زیبایی هاش رو بیشتر از شهرستانی ها میدونن و بیشتر سعی میکنن از زندگیشون لذت ببرن.

اینو هم پایان افاضاتم اضافه کنم که تهرانی ها خیلی باحال تر و بهتر از شهرستانی ها هستن.

نظرات 4 + ارسال نظر
ساناز پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:52 ب.ظ

هی کار کردن و پس انداز کردن و پول جمع کردن چه فایده ای داره.
یکهو آدم به خودش میاد و میبینه پیر شده. شاید پولدار شده باشه اما هیچوقت از زندگیش لذت کافی رو نبرده و اون وقتایی که باید آدم های زندگیش رو دوست می داشته صرف کار کردن کرده

یک زن پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 04:37 ب.ظ

یک سال زودتر به این نتیجه میرسیدی، به جای زن شهرستانی زن تهرانی در بغل داشتی و ...

Friends پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 05:28 ب.ظ http://friends.blogsky.com

قربان شما احتمالا با قشر پولدار تهرانی نشست و برخواست داری.
وگرنه من نه خانواده ی پدریم نه خانواده ی مادریم توان عوض کردن سال به سال مبل و اینها، سفر های خارجی، عکس گرفتن و این خرج های اضافه رو ندارند، همه هم از قشر متوسط هستند ولی این چیزایی که شما میگی آدم خیلی پولدار میخواد.

آویشن جمعه 10 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:34 ق.ظ

با کمال احترام باید بگم با نظرت مخالفم .درسته پس انداز کردن خوبه ولی نه در حدی که آدم کل عمرش و فقط به پای کار بزاره و از جوونیش استفاده نکنه.
درضمن تو هر شهری هم آدم باحال پیدا میشه هم آدم بیحال.نمیشه مختصات جغرافیایی و درش دخیل دونست،نمونش مثلا همین عروسی های سمت ما خیلی پر انرژی تر از تهرانه،حالا شاید یه دلیل مختلط بودن عروسی باشه ولی کلا طرز زندگی خونواده هام متفاوته.
من خودم دوران خوابگاه هم اتاقی داشتم وضعشونم خوب بود و تو منطقه رو به بالای تهران مینشستن ولی خیلی چیزارو تجربشو نداشت،تنها پولدار بودن صرفا نمیتونه ضمانت کنه طرف آدم خوش خرجیه.خیلیا از بس خرج نمیکنن و هی پول جمع میکنن پولدار میشن.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد