تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

عادت به نومیدی از خود نومیدی بدتر است.

برخلاف این که شخصی کاملا غیرمذهبی هستم و برعکس اکثریت مردم من از بچگی شیفته زبان و فرهنگ عربی بودم.درسته من جنوبی هستم اما عرب نیستم و توی منطقه ما هیچ عربی هم نبود و من هیچ عربی به چشم ندیدم.اما زبان عربی رو خیلی دوست دارم.

زبان عربی خیلی کامل و فصیح هست.خیلی از زبان فارسی بهتره.افعال و مونث و مذکر بودن توش به خوبی مشخص شده.و مثل زبان فارسی رو به زوال نیست.

من همیشه شیفته تلاوت عربی بودم.هنوزم با همه بی اعتقادیم به دین و مذهب وقتی صدای تلاوت قرآن قاری های مصری مثل غلوش و عبدالباسط رو میشنوم دیوانه میشم.

فرهنگ عربی هم خیلی زیباست.قهوه،صدای ساز عود و قانون و رقص های عربی.به نظر من عربها هیچ وقت بی فرهنگ نبودن.عربهای لبنان،مصر،تونس و فلسطین فرهنگ و گذشته ای به قدمت تاریخ دارن.عربهای عراق هم بسیار خونگرم و مهربون هستن.

میدونم به مذاق خیلی ها خوش نمیاد.اما وقتی از عربها حرف میزنیم در مورد فرهنگی عظیم و ادبیاتی غنی و مردمانی بافرهنگ حرف میزنیم.من خودم اگر انتخاب آزادانه داشتم و قرار نبود ایران باشم مسلما مصر یا لبنان یا سوریه قبل از جنگ رو واسه زندگی انتخاب میکردم.حتی کویت و عراق و قطر و امارات هم برای زندگی خوب هستن.

نظرات 8 + ارسال نظر
mahee پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:54 ب.ظ

من خاطره خوبی از عربها دارم.همه دوستان عربمون توی ابادان بی نهایت مهربون بودن با من. انسانهای شریفی بودن...

آویشن جمعه 17 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:57 ق.ظ

متن جالبی بود.من هیچ وقت میونم با زبان عربی تو دبیرستان خوب نبود و درسی بود که فقط به اجبار پاس شدن میخوندم .
مخالف هر نوع فرهنگ عربی نیستم چون عرب داریم تا عرب.مثلا خودم یه همکلاسی عراقی ایرانی داشتم که اهل بصره بود وخیلی هم دختر خوبی بود.
بین کشورای عربی مراکش از همه بیشتر من و جذب میکنه چون توی تمام فرهنگش،غذاش،معماریش،موسیقیش،رقصش و خلاصه نقطه به نقطش میشه ترکیب اسپانیولی و عربی و دید.
من اگه قرار باشه موسیقی عربی گوش بدم انتخابم مراکشیه.

phil جمعه 17 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:06 ب.ظ http://philsoap.blogsky.com

عربای شام بافرهنگن، ولی عربای حوزه خلیج فارس فرهنگی از خودشون ندارند و اگه قرار به انتخاب باشه کویت و قطر و امارات آخرین جاهاییه که من انتخاب می کنم.

مسعود جمعه 17 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:24 ب.ظ

شدیداً باهات هم عقیده ام رفیق. اعراب دوست داشتنی اند.

نهال شنبه 18 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:14 ب.ظ http://fazmetr.blogsky.com

منم دوست دارم برم لبنان ، البته تا بخاطر اینکه عربی حرف میزنن بخاطر اینکه زبون دووم فرانسه اسن و بطور کلی فرانسه خاور میانه محسوب میشه و وفور نعمت و امکاناته ، البته به لطف ایران :))

الهام ب شنبه 18 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 04:02 ب.ظ

منم خیلی دوس دارم برم لبنان. صد البته برای دیدن راغب علامه!!!

دندون دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:55 ق.ظ

پدر من عراق به دنیا اومده و خیلی از دوستاش زمانی که به خاطر جنگ اومدن ایران رو من دیدیم و واقعا به نظر من خونگرم و مهربونن...

Sara دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:25 ب.ظ http://Www.motevalede-december.com

هیچوقت نتونستم با عرب ها و حتی زبان عربی ارتباط خوبی داشته باشم شوور خواهرم نیمه عربه اصلا نمیتونم درکشون کنم...حالا باز اونام خوب و بد دارن منکر این موضوع نیستم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد