تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

راز موفقیت در زندگی این است که برای استفاده از فرصتِ به‌دست آمده، کاملأ آماده باشد.

توی چند قسمت از برنامه خندوانه دیدم که مهموناش در مورد موفقیت در زندگی صحبت میکنن که حرفهای خیلی قشنگی هم میزدن.مثل حافظ ناظری که برین اگه فرصتش رو دارین از آپارات ببینید.همه افراد موفق متفق القول هستن که موفقیت قفلی است که کلید اون پشتکار و تلاش هست.تا اینجای کار درست بود.اما شما دختر خانمی رو از یکی از روستاهای میناب یا سراوان یا حومه آبدانان یا بهمنشیر یا گیوی یا مناطق محروم در نظر بگیرید،این دختر خانم عزیز که اسیر خانواده و محیط و فقر و محرومیت هست چطور باید موفق بشه؟رسالت این دختر اینه که در سنین پایین ازدواج بکنه و بچه دار بشه و بچه بزرگ بکنه.یا در همین مناطق یه پسر رو در نظر بگیرین،بدون کار،بدون پول،چطور میخواد موفق بشه؟؟تلاش،پشتکار و زحمت برای موفقیت واقعا جواب نمیده در این محیط ها.

نکته بعدی اینه که شانس و خوش اقبالی نقش مهمی در موفقیت یه آدم داره.خود من پتج سال پیش پول یه نخ سیگار نداشتم،بلند شدم اومدم تهران،اما خوش شانس بودم و اقبال خوبی داشتم که تونستم توی زندگیم موفق بشم.هزاران جوون از من لایق تر و بیکار توی اجتماع وجود داره،منتهای مراتب من خوش شانس تر بودم.درسته که زحمت کشیدم،ولی خیلی ها زحمت میکشن توی زندگیشون،خیلی ها مثل سگ کار میکنن ولی به هیچ جایی هم نمیرسن

اگر کودکی در خانواده ای متمول با دید باز و پدری مادری آزاد اندیش به دنیا بیاد و خودش هم زحمت بکشه و تلاش بکنه مسلما موفق میشه.

---------------

نکته بعدی که میخوام عرض کنم اینه که براساس تلقین های اشتباه سیستم آموزشی و تربیت نادرست خانواده ها و اثر بد محیط و عواملی مثل رسانه های گروهی موفقیت مترادف شده با کسب ثروت زیاد.در صورتی که این اشتباه هست.گروهی با یک درجه تخفیف میگن که موفقیت به این معنی هست که شما توی هر فیلدی که هستی بهترین باشی.این هم به نظر من اشتباه هست.من فکر میکنم که موفقیت یعنی این که ما از کاری که انجام میدیم و نقش هایی که در زندگی داریم راضی باشیم و دیگران نیز حس خوبی نسبت به ما داشته باشن.یعنی جایی زندگی کنیم و با کسی زندگی کنیم که دوستش داشته باشیم و همکار،برادر،خواهر،فرزند،پدر،مادر،رفیق،شوهر و یا همسر خوبی باشیم و دیگران ما رو دوست داشته باشن.

قربون همتون.

نظرات 12 + ارسال نظر
میلو دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 03:07 ب.ظ

برای اولین بار در تاریخ این وبلاگ باهات موافقم ...
تلاش و پشتکار شرط اصلیه ولی کافی نیست !

خدا رو شکر

niloofar دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 03:17 ب.ظ http://niloo.chickenkiller.com/

سلامی به شیرینی دلتون من بهتون سر زدم اگه تونستین پیش منم بیاین خوشحال میشم از حضورتون
96518

محمد دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 03:40 ب.ظ http://newsme.blogsky.com

سلام و وقت به خیر
وبلاگ تان زیباست و مطالبش دلنشین پر محتوا
موفق باشید

شهرزاد دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 04:28 ب.ظ

صد در صد درسته ... اما یه نکته رو هم من اضافه میکنم با اجازتون ... اگه پارتی هم داشته باشن میتونن موفق بشن ... توی دوست و فامیل به وفور دیدم این مسأله رو ... ایام به کام

قربانت

میس تیچر دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 08:18 ب.ظ

من از بچگیم خوره کتاب بودم و جزو بچه های مثلا نابغه و نمونه دولتی و اینا، هرکسی میومد اتاق من یه کتابخونه گنده میدید پر کتاب های فارسی و خارجی... همه برای بچه هاشون منو مثال میزدن مثلا موفق ترین و درسخون ترین و محجب ترین بچه فامیل بودم. الان ولی دارم تمام این کتابارو میفروشم. اونم دم در به نون خشکی! گاهی وقتها هرکسی جلومو میگیره میگه حیفه نکن بهش میگم با اینا بخت و اقبال آدم درست نیمشه ؛ به مدرک من یه کیلو گوجه میدن؟؟
ببخشید میگم اما دلم پر بود این پست حالمو بدتر کرد!

ببخشید

. دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 10:47 ب.ظ

شانس وجود نداره
یه سری از آدما از فرصتهای زندگیشون به خوبی استفاده میکنن و پشتکار دارن

Fatemeh سه‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 12:00 ق.ظ http://1-sociological.mihanblog.com

این پست چسبید بهم

با چه چسبی؟؟؟

مریم.ص سه‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 11:25 ق.ظ

دیالوگی از فیلم طلا و مس:
"خوشبختی یعنی دیدن چیزهای کوچک"

سمیرا سه‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 03:37 ب.ظ

به نظر من شما آدم خیلی با شعوری هستین که خوب فکر و تامل میکنین

خیلی ممنون.شما لطف دارین

کتی چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 09:07 ق.ظ

سلام تراویس.... ثبت نام لاتاری امریکا داره شروع میشه..... اگه واقعا مصممی برای رفتن...... بد نیست ثبت نام کنی..... و شانست رو ازمایش کنی....
برات ارزوهای خوب دارم.....

قربونت.حتما ثبت نام میکنم

مهشید چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 09:39 ب.ظ

تراویس تک تک اینایی ک گفتیو منم موافقم.

قربونت

س جمعه 16 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 09:22 ق.ظ

به نظرت من موفق میشم ؟':(
رشته ای که میخوام
قبول میشم ؟!!

چی بگم والا

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد