تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خود را

کسی گه نخوره که نه اینجوری نیست،من همه جا زندگی کردم و همه جا هم کون دادم هم کص کردم.اگه شماها توی زندگیتون ده تا کص کردین،من زیر صد نفر خوابیدم.پس هر چی که میگم کاملا درسته.

هزار بار تو این وبلاگ از بدی های تهران گفتم اما از بدی تهرانی ها یک کلمه نگفتم و الان هم نمیخوام  از بدی تهرانی ها کلمه ای بگم.به نظر من اینایی که متولد تهران هستن یا از بچگی تهران بزرگ شدن و آب تهران رو خوردن آدمهای خیلی خوبی میشن.اینایی که تو تهران دزد و لاشی و مهریه بگیر و جیب بر و کیف قاپ میشن یه مشت شهرستانی و بی بته هستن که میان تهران و میخوان ره صد ساله رو یک شبه برن.البته که بیشتر تهران رو شهرستانی گرفته،اما شهرستانی هایی که کار میکنن و خوی شهرستانی و دهاتی خودشون رو کنار میزارن دیگه تهرانی محسوب میشن.

توی این چند روز اخیر حامله شدیم از بس که گفتن گاز کمتر مصرف بکنید و مجری ها همش میگن بیشترین مصرف گاز مال تهرانی هاست و گاز ادارت تهران رو قطع کردن و این صحبت ها.من به جِد بهتون میگم که خونه های تهران این قدر کوچیک هستن و تو دل همدیگه هستن آپارتمان ها که کسی اصلا نمیتونه بخاری روشن بکنه یا شوفاژش رو زیاد بکنه.خونه مثل جهنم گرم میشه اگه بخاری یا شوفاژ رو زیاد بکنی.اصلا روی گاز به تنهایی غذا درست بکنی خونه گرم میشه.بعدش هم خونه بالای ۷۰ متر تو تهران دیگه خیلی لاکچریه،همه ۳۰ متری تا ۷۰ متری دارن.خونه توی اون مقیاس هم گرم کردنش اصلا نیازی به بخاری و شوفاژ نداره.حالا شما برو شهرستان ها،به قرآن خونه هاشون زیر ۲۰۰ متر نیست.من با چشم خودم خونه هایی دیدم که هفت تا،هشت تا،نه تا فرش ۲۴ متری کنار هم میزارن توی یکی از اتاقاشون،خونه های بزرگ.اصلا در مخیله شون نمیگنجه خونه ۳۰ یا ۴۰ متری.حالا حسابش رو بکن واسه گرم کردن این اتاق های بزرگ چقدر گاز میسوزونن.بعدش هم واسه آب هم اینجوری هست.اصلا شهرستانی ها تو مغزشون نمیگنجه ماشینشون رو ببرن کارواش یا قالی رو بدن قالیشویی،همین جوری آب رو باز میزارن و علی یارت.

تهرانی ها بدبخت ترین و مظلوم ترین و زحمتکش ترین آدمهای روی زمین هستن.شما هر جا حرف زن و خانم بازی وسط بیاد میگن تهران زن هاش فلان جور و بیسار جورن.در صورتی که زن های تهران چه اون شاغلش چه اون خانه دارش بدبخت و زحمتکش هستن.اگه شاغلن باید بچه رو هنوز هوا تاریکه بغل کنن ببرن جایی بزارن و بعد برن سرکار و هزار جور مشکل هم سرکار دارن.نه آرایشگاهی میبینن نه اسپایی نه پدیکوری نه مانیکوری،نه تفریحی نه طلایی،حالا بیا برو زنای شهرستان رو ببین تمام دست و صورتشون طلاست،خیلی هاشون دوست پسر دارن به جز شوهراشون،یه روز کار نکردن ولی کلی ملک و اینا شوهراشون بهشون میدن،همیشه یکی هست کمکشون بکنه توی کارای خونه.مسافرت و تفریح و باغشون هم به راهه.یه بچه هم که بیارن شوهرشون یه النگو یا سرویس طلا واسشون میخره،کجای زن های تهرانی این جوریه؟

یه چیز تخمی دیگه که تهرونی های بدبخت همیشه استرسش رو دارن ناامنی هست که توی تهرانه،جیب و کیفشون رو توی مترو میزنن،سرکار همکار دزد دارن،همسایه لاشی دست کج تو تهران هست که میاد کفش ها و دمپایی ها رو میدزده،جرات ندارن تهرانی ها شب برن بیرون از خونه.ولی شهرستان اینجوری نیست.همه راحت،تازه نصفه شب میزنن بیرون فلافل و بستنی بخورن،برن باغ،برن تفریح بکنن.

شهرستانی ها هر شهری که باشن حتی مشهد،حتی اصفهان،حتی شیراز،هر جا بخوان برن هر زمان از شبانه روز هر چقدر دور باشه هر چقدر ترافیک باشه،زلزله و هر چی باشه نهایتا نهایتا خیلی خیلی تو ترافیک باشن یک ساعته،به والله بیشتر نیست دیگه.یک ساعت تو ترافیک موندن واسه تهرانی ها یک رویاست.هیچ شهرستانی اصلا باورش نمیشه اون بیچاره ای که از ملارد میاد تهران سرکار باید ساعت ۴ صبح تو ایستگاه باشه تا سوار اتوبوس بشه.یعنی باید سه و نیم نصفه شب بیدار بشه،شما ساعت ۴ صبح یا چهار و نیم صبح برو تو ملارد و مارلیک و سرآسیاب و فردیس،ببین چقدر شلوغه،همه ریختن بیرون که برن سرکار.کدوم شهرستانی حتی اینایی که شیراز و مشهد و اصفهان هستن ۴ صبح نه ۵ صبح نه ۶ صبح بیدار شدن برن سرکار.شهرهای کوچیک مثل آبدانان و مهران و لار و میناب و نقده و شوشتر و علی آبادکتول و سنگسر و اینا رو که برو بابا.

توی تهران شغلی که یه خط مترو یا brt سوار بشی و برسی سرکارت یه شغل رویایی محسوب میشه.شما تو تهران باید ۵ صبح بیدار بشی،سه تا چهارتا خط مترو و brt عوض بکنی و کلی فشار بهت بدن تو مترو و کلی بوی دهن تحمل بکنی و نزدیک ۲ ساعت تو راه باشی تا برسی سر کار.این ایده آل هست که من گفتم.

انگشتر و طلا و جواهر و ماشین شاسی بلند چینی و چیزهایی از این قبیل اسباب فخرفروشی شهرستانی هاست.در تهران چیزی تحت عنوان فخرفروشی وجود نداره و اگه یه زن دستبند پهن طلا یا هفت هشت تا النگو بزاره بهش میخندن نه که بخندن میگن شهرستانیه.یا مثلا چند تا ماشین داشته باشه.اکثر شهرستانی یه پژویی،پرایدی،رانایی،چیزی دارن دم دستیشون،یه شاسی بلند چینی هم دارن تو پاکینگ که فقط پزش رو بدن.

خلاصه که اگه توی شهرستان کوچیکی زندگی میکنید،همون جا درس خوندین،همون جا دانشگاه رفتین،همون جا سربازی رفتین،ننه تون از همون جا واستون زن گرفته و یا همون جا شوهر کردین،خوشحال باشین.تهران هیچی نداره جز اندوه و سختی.

نظرات 24 + ارسال نظر
من پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1401 ساعت 10:05 ب.ظ

من تهران زندگی میکنم و اکثر حرفاتو تصدیق میکنم
اگر وابستگی به خانواده نبود از این شهر میرفتم

دمت گرم.سلطانی.

asal پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1401 ساعت 10:46 ب.ظ

خدایی این پولارو از کجا میارن این همه طلا ماشین میخرن
من از ده صبح تا ده شب سرکارم هیچی پول ندارم :|||

تو خودت از اون شیرازی پولدارایی

سیرن پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1401 ساعت 11:15 ب.ظ

ماشالله بت، حق گفتی. اسم ملارد و مارلیک و فردیس اومد الحق ترافیک مزخرفی داره و وقتی میخوام برم تهران باید 5 بیدار شم. تا 8 و نیم تهران باشم

خدا بهت قوت بده.خدا بهت صبر بده.
آدمی که مثل تو نون حلال در میاره پیغمبر خداست.پاهات رو میبوسم

asal پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1401 ساعت 11:49 ب.ظ

از کجا فکر کردی پولدارم؟

شیرازی ها همه پولدارن

سمیرا جمعه 30 دی‌ماه سال 1401 ساعت 03:28 ق.ظ

سلام تراویس.دم شما گرم.چقدر حرفات درسته.خونه ما اندیشه بود دانشگاهم علمو صنعت.خودت حساب کن برای کلاس ساعت ۸ کی باید از خونه میزدم بیرون.مسیر جاده مخصوص ۲ساعت ترافیک بود تا برسی ایستگاه مترو.تو خود مترو باید ۲بار خط عوض میکردی.شلووووغ بودا.شلووووغ. صبح کلی دهن بویی حالت تهوع آدم میگرفت.بعد ۴ ساعت تازه خسته و کوفته میرسیدم یونی.حالا اونجام گیت خانوما از این فاطی کماندوها داشت ک باید سرووضعتو بررسی میکردن.خدایی اگه حاشیه تهران باشی و دانشگاه یا کارت داخل تهران اسیر میشی.موقع برگشتم صف اتوبوس اندیشه ۱۰متر بود.۱ساعت باید وایمیستادی تا نوبتت بشه.بعد بازم ترافیک جاده مخصوص

خدا بهت صبر و طاقت بده.
میفهمم چی میگی.درکش واسه بقیه سخته.زندگی خیلی توی تهران سخته

Lili جمعه 30 دی‌ماه سال 1401 ساعت 08:51 ق.ظ

تا حالا هیچ کس اینقدر دقیق و از این زاویه تحلیل نکرده بود
دمت گرم

بوچ به تو

رها جمعه 30 دی‌ماه سال 1401 ساعت 09:26 ق.ظ

وای تراویس خیلی بامزه ای

بوس عزیزم

سمیرا جمعه 30 دی‌ماه سال 1401 ساعت 01:11 ب.ظ

تراویس جان الان ک تهران نیستم دیگه.استرالیا اومدم. البته اونموقع هم چون حاشیه تهران بودیم خیلی سخت میگذشت

ایشالا اونجا دیگه راحت باشه زندگیت.بچه هات رنج و سختی تو رو نداشته باشن.فدات.بوس

مرجان جمعه 30 دی‌ماه سال 1401 ساعت 03:43 ب.ظ

عالی بود تحلیلات
تراویس چرا همه دهاتی رو فحش می‌دونن
یعنی هر کی داهاتیه منگله لاشیه یا هر صفتی که فحش می‌دونن به دهاتیا ربطش میدن
والا دهات ما از هر خونه چند تا بچه هاشون خارج از کشور
در هر خونه چندتا ماشین سنگین میلیاردی .تیپ دختر پسرا رو گوه بخورن بچه های بالا شهر داشته باشن
خدایی تمام دخترا درس خونده و همه شاغل .آدم ریشه داشته باشه دهاتی و شهری مهم نیست
عرضه داشته باشی
یه همسایه داریم از اون ادعا بچه شهریا ،بخدا غذاشون بالاتر از دوپیازه آلو نیست ،چند روز پیشا رفتم هفت خوان اونجا یه تا خانواده از همون داهات خودمون و اطرافمون بود که من شناختمشون که درآمدشون به عقل درس خونده های شهری هم نمیگنجه هااا والا هفت خوان که براشون پیش پا افتادس .ناراحت میشم به آدمای باشی میگن داهاتی

تو هم شیرازی هستی؟

زهرا جمعه 30 دی‌ماه سال 1401 ساعت 05:01 ب.ظ

خدایش حرفات حق بود من تو یه شهرستان کوچکم مدرسه بچه هام به خونه دوره همه مسگن وای چه حوصله ای داشتی انقد دور ثبت نام کردی حالا بری برسونی بیای نیم ساعت چهل دقیقه میشه در مورد پولو اینام قبول دارم خیلی راحت تر پول در میاد با اینکه خیلی فکر اقتصادی نداریم و خیلی هم زحمت نمیکشیم بازم خیلی داحت زندگی میکنیم

قربون تو

ندا جمعه 30 دی‌ماه سال 1401 ساعت 08:04 ب.ظ

تراویس حرفات رو قبول دارم من یه مدت ۶ ساله ای تهران زندگی کردم از همون روز اولی که پام رو تو تهران گذاشتم عجله و استرس و اضطراب اومد سراغم تا روز آخری که از تهران اومدم بیرون من الآن اصفهان زندگی میکنم ولی به یقین میتونم بگم فرهنگ مردم تهران صد پله از اصفهان بهتره اون موقعی که تهران بودم وقتی از تهران میومدم اصفهان تفاوت فرهنگی مردمشون رو خیلی واضح میشد احساس کرد توی تهران من با هرکسی که صحبت میکردم میگفتن اگه یه درآمدی تو شهرستان پیدا کنیم از تهران میریم.تهران شهر پولدارا شده اگه تو تهران درآمد بالایی داشتی باشی ،خونت جای خوبی باشه میتونی بگی من تو تهران زندگی میکنم بقیش ۴ یا ۵ صبح از خونه بیرن زدن و کار کردن تا ۸ و ۹ شب تو هفت روز هفته و هیچی نداشتنه

ببین تهران خونه ات باید پل صدر به بالا باشه و خالص ماهی حداقل ۵۰ تومن بیاد تو کارتت و کار هم نکنی.اجاره بگیر باشی.اون وقت تهران بهترین شهر دنیا واسه زندگی میشه

Nahid جمعه 30 دی‌ماه سال 1401 ساعت 10:05 ب.ظ

حرفاتون کاملا درسته. منطقه مرکزی و کنار زاینده رود اصفهانم.در بدترین حالت تو یکساعت از شرقی ترین نقطه شهر به غربی ترین نقطه یا از شمالی ترین نقطه به جنوبی ترین نقطه شهر میرم. اما خواهرم تهرانه. ما یکبار میخواستیم بریم بهشت زهرا نراسم ختم مادرشوهر خواهرم. خواهرم گفت از قم که را افتادین حتما خبر بدین! ما از قم تا بهشت زهرا با احتساب گل خریدن و پیدا کردن مزار دوساعته اومدیم و از بهشت زهرا تا خونه خواهرم که میدون محسنیه، ۴ ساعت. تاز فهمیدم که سرظهر برلی چی گفتن از قم که راه افتادین خبر بدین

اوه اوه از میدون محسنی تا سر همت فقط ۳ ساعت باید تو ترافیک بمونی.آدم دیوونه میشه
ناهید عزیزم یه مدت نبودی توی این وبلاگ.دلم برات تنگ شده بود

هانا جمعه 30 دی‌ماه سال 1401 ساعت 11:41 ب.ظ

اصلا انگار حرف دل من رو یه نفر دیگه نوشته!!!
تک تک این جملات رو هزار بار گفتم
ولی خوب هر دفعه توسط دوستان پاره شدم
الان واقعا باورم نمیشه که عین سخنرانی های روزانه من رو یه نفر دیگه نوشته باشه!
من هم تو چند کشور زندگی کردم و درحال حاضر مقیم انگلستان هستم و برای مرخصی دو هفته ست برگشتم تهران و سرسام گرفتم.
دمت گرم و سرت خوش باد…

خیلی مخلصم هانا جان.
مرخصی میرفتی مایورکا،میرفتی ولزی جایی.اومدی تهران؟خدا خیرت بده
خیلی مخلصتم،ارادت دارم بهت

جزر و مد شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 01:17 ق.ظ

تراویس گفتین چیزی نگیم ولی میگم امیدوارم فحش ندید، اینا رو از تجربیات شهر خودم میگم
بحث ترافیک که صحبت شما درسته، خونه های اینجا مگر قدیمی هاش دیگه بزرگ ساخته نمیشن ولی سی متر هم نیست دیگه بین۶٠ تا ۱٠٠ میشن که صد هم باز کمتر پیدا میشه، اینجا قیمت مسکن خیلی بالاست و کلا همه چیز گرونه، من لباس رو از تهران اینترنتی می خرم و پول پست هم میدم تازه کلی هم به نفعم میشه اینقدر که گرونه. مواد غذایی هم گرونه. من غذا خوردم تو رستورانی در فکر می کنم فرمانیه بود و اینجا هم همون غذا رو سفارش دادیم با کیفیت پایین تر و همون قیمت. تا ۱۴٠٠ نرخ اول بیکاری کشور رو داشت الان رو نمی دونم، فساد اداری وحشتناکه، همین چند وقت اخیر همزمان با استاندار جدید سربازان گمنام چقدر از کادر شهرداری رو دستگیر کردن.
به لحاظ درمان اصلا اصلا وضعیت خوبی نداره. به لحاظ جاده سازی و فضای شهری هم همینطور. من خیلی از خریدهامو اینترنتی انجام می دم چون همون مارک و برند از شهرهای دیگه ارزون تر در میاد. امنیت هم اصلا وضع خوبی نداره، ما هم اینجا مهمونی رفتیم و اونم منطقه ی یک و کفشامون رو بردن. به لطف اینترنت بخدا رفتیم چاقوی میوه خوری بخریم میگه بذار زنگ بزنم گرون نشده، زنگ زده و سوال کرده بعد فروخته. تفریحم که تعطیله، سالهاست شهربازی نداره و درش تخته شده، تفریح مردم شده دو سه تا بلوار معروف که یه سیب زمینی یا بستنی بخورن. خیلی ها مهاجرت می کنن تهران و البرز و بقیه ی جاها برای کار و از طرفی پدر و مادرها تنها شدن، نرخ سالمندیش هم بالا رفته و خیلی چیزای دیگه

تو عزیز دلی.هر چی بگی من قبول دارم.
بله،بعضی شهرستان ها اینجوریه.باید ازش فرار کرد

سمیرا شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 03:58 ق.ظ

مرسی تراویس جان. راستی ی چیزی رو بگم شاید جالب باشه.ما ک تو حاشیه شهر زندگی می کردیم همیشه از دوستامون قایم میکردیم ک واسه اطراف تهرانیم.خود اینم دردسری بود واسه خودشآخه دوستای دانشگام همه بالاشهری بودن.من خجالت میکشیدم بگم حومه زندگی میکنم.داستانی بود ب خدا

آره.آدم وقتی جوونه از این فکرها تو سرش هست و خجالت میکشه.وقتی بزرگ تر میشه دیگه این چیزا واسش مهم نیست.

سمیرا شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 04:12 ق.ظ

حالا بحثش شد اینم بگم. سمت فردیس مارلیک اندیشه میدونی چقدر شهرک هست.چ جمعیت زیادی اونور زندگی میکنه.موقع صبح ک میشه سیل جمعیت کار روانه میشه ب سمت تهران.عصرم اون یکی باند برگشت قفله. خب چرا؟ واسه اینکه من جایی خوندم زیرساختای ایران برای جمعیت ۲۰ میلیونی مناسبه ن ۸۰ میلیونی.حومه شده ی جور خابگاه فقط.چون داخل شهر تهران قیمت خونه سرسام آوره.خیلی اومدن حومه. خب اینا همش مشکله دیگه. از اون موقع ک من یادمه قرار بود ی خط مترو شهریار بزارن. ولی خب نشد ک نشد.اگه خط مترو با تعداد زیاد قطار میزاشتن ملت این همه اذیت نمیشدن.اعصابشون خورد نمیشد.ترافیک کم میشد آلودگی هوا کم میشد.بیماریهای جسمی و روحی کم میشد.خب همه اینا نیازمند مسول آگاه و دلسوزه.ولی خب مسئولین ن مردم براشون مهمن.ن بلدن ک چ کار باید کنن. نفعشون تو اینه ک ملت زجر بکشن. وگرنه خیلی پیچیده نیست ی سیستم حمل و نقل کارا.میتونن از کشورای پیشرفته کپی کنن.ولی خب وقتی برات مهم نباشه همین میشه دیگه متاسفانه

من بعضی وقتها فکر میکنم که به طور حساب شده سیستم داره کاری میکنه که همه یه جورایی درگیر باشن.یکی درگیر کار،یکی درگیر دادگاه،یکی درگیر زندان،یکی درگیر زندگی.شاید هم توهم توطئه دارم،ولی انگار خوششون میاد همه چیز رو سخت و دست نیافتنی بکنن.مثلا همین قضیه ماشین رو ببین‌.یه قیمت کارخانه هست،یه قیمت بورس،یه قیمت بازار آزاد.قرعه کشی،مافیای خودرو.یه بازار عجیبی توی خودرو هست.انگار نمیخوان که مردم حتی یه ماشین رو راحت بتونن بخرن‌.نمیدونم چه حکمتی هست.شاید من توهم توطئه دارم.شاید هم طبق حرف تو نه میتونن و نه میخوان که مشکلات رو حل بکنن

وجدان بیدار شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 11:13 ق.ظ https://zhobin66.blogsky.com/

دقیقا تراویس راست میگه من هم تهرانی خوب دیدم هم تهرانی کجو کوله... بقول تراویس ولی بالای 90 درصد تهرانی ها آدم های کاری و خوبی هستند دقیقا این چیزی که میگه و نوشته درسته
این رها کیست که از شما خوشت اومده شما رها موسوی نیستی آیا ؟

asal بهت سلام میرسونه

asal شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 11:51 ق.ظ

کاش این خواننده های خارج نشینت دست مارو هم میگرفتن از اینجا نجات میدادن :|

دماغت رو عمل کردی؟؟

وجدان بیدار شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 05:56 ب.ظ https://zhobin66.blogsky.com/

راستی سلام عسل خوبی دماغ چاقه ؟ دماغ رو چیکار کردی ؟
من چطورم تو چطوری ؟

asal خانم با شماست

Nahid شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 06:09 ب.ظ

جناب تراویس، عرض ادب. من مرتب به وبلاگتون سرمیزنم. شما یه مدت تشریف نداشتید و سرگرم تلگرام بودید. منم که اصلا هیییچ پروکسی نمیتونه مثل آدم تلگراممو راه بندازه، اینه که سعادت نداشتم اونجا خدمت برسم.

گروه هست هنوز.منتهای مراتب پرایوته.دوست داشتی جوین ات میکنم.
قربون محبتت ناهید عزیز

asal شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 06:43 ب.ظ

دارم دنبال دکتر خوب میگردم هنوز پیدا نکردم

شیراز عمل میکنی یا مشهد؟؟

asal یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 01:02 ق.ظ

بیشین
هی منو با وجدان بیدار جمع نبند تا تو هستی من به هیچکس فکر نمیکنم

قربون خودت و دماغت.
قربون لهجه شیرازی ات

وجدان بیدار یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 10:58 ق.ظ https://zhobin66.blogsky.com

این عسل چه می گویید؟
نکنه این عسل هم مجازی است ؟
و فیک نیوز هست ؟ آیا عسل ربات است ؟
من سرکارم؟
واقعا ؟
تروایس عسل چی میگه میشه ترجمه کنی ؟
اگر موجود هستی بیا مشهد عمل کن خوو؟

داداشی یکی باید حرفای خودت رو ترجمه بکنه
عسل هم هیچ وقت ظهور نمیکنه

وجدان بیدار یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 06:29 ب.ظ https://zhobin66.blogsky.com/

عسل ازدواج و بچه بقل چی شد ؟
میخواستی دماغ تو عمل کنی ؟ بیای مشهد من وببینی

امام رضا نطلبیده هنوز asal رو

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد