تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

به نازم من به اون قلیونه خوش کام به اون تنگه بلورینه خوش اندام

یه چیزایی توی بعضی محیط ها خیلی بهش بها میدن،مثلا عرق خوری رو یه مراسم می دونن و قواعد سفت و سختی داره.من خوشم نمیاد.

توی این پست در راستای پست های که حق و حقوق رو توضیح دادم،به سراغ حق و حقوق قلیون کشی میرم.اینا قانون نیست ولی برای سپری کردن لحظات مفرح کنار قلیون بهتره که رعایت بشن.

قلیون اول:دمی یا لبی یا سری مخصوص خودتون رو داشته باشین،تا مجبور نشین که به شیلنگ قلیون مستقیم لب بزنید.اگر دمی یا لبی یا سری خودتون رو نداشتید،قبل از این که شیلنگ رو بدین به نفر بعدی،سرش رو بگیرید روی زغال.

قلیون دوم:وقتی نوبت قلیون کشیدن شما شد،حد و اندازه رو رعایت بکنید،جوری نشه که بهتون تیکه بندازن که حاجی دستت خسته نشه.

قلیون سوم:کام سنگین و خرکی نگیرید،اینجوری تنباکو رو میسوزونید.خیلی نرم و آهسته و نیم کلاچ پک بزنید که هم نخوابه و هم نسوزه و سرزنده بمونه.

قلیون چهارم:هر کس زحمت کشید و قلیون رو درست کرد،خودش هم باید چاقش بکنه.

قلیون پنجم:قلیون که چاق شد باید اول بزرگترین فرد جمع قلیون بکشه.اینجوری نباشه بچه مچه ها بریزن رو قلیون.حرمت بزرگتری رو حفظ بکنید.

قلیون ششم:کنار قلیون همیشه یه چایی نبات،خرما،آبنبات،باقلوا استانبولی،چیز شیرینی بزارین و بخورین که فشارتون نیفته و استفراغ نکنید و حالتون بد نشه.

قلیون هفتم:سیگارتون رو با ذغال قلیون روشن نکنید.توهین به دیگران هست.شاید مسخره بیاد،ولی خوب یه قانون نانوشته هست.مثل این که توی ارتش بدون کلاه نباید احترام بزاری.

قلیون هشتم:اگر وسط قلیون کشی رسیدین نپرین وسط،آخرین نفر باید به شما برسه،نوبت رو رعایت بکنید،حالا یه کام بگیرم،یه پک بزنم برم نداریم.

قلیون نهم:وقتی شلینگ رو از نفر قبلی گرفتین اگه خیلی خواستین مشتی رفتار بکنید آروم بزنید پشت دستش یا این که حتما تشکر بکنید.

قلیون دهم:اگه تازه قلیون کش شدین از دوسیب شروع نکنید،از آدامس نعنا،پرتقال،سیب یخ،چیزای سبک شروع بکنید.

قلیون یازدهم:قلیونتون رو قشنگ بشورین،آبش رو خالی بکنید وقتی تموم شد،سرش رو بشورین،همه اجزاش رو باز کنید و کنار بزارید اگه قرار نیست مدتها بکشید.

قلیون دوازدهم:قلیون رو جنده نکنید.یعنی یه شب باهاش سیب یخ،یه شب پرتقال خامه،یه شب بلوبری،یه شب آدامس دارچین نکشید،هر چی کشیدین توش همون رو ادامه بدین.

قلیون سیزدهم:کسی با دود قلیون حلقه زد،انگشت توی حلقه نکنید.

قلیون چهاردهم:دود رو توی صورت کسی فوت نکنید.

همین.بوس.

نظرات 22 + ارسال نظر
هدی چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 10:38 ب.ظ

سلام. چند روزه دارم وبلاگتون رو می خونم. از اول ِ اول.
قلیون سیزده خیلی باحال بود.
من هیچ وقت قلیون نکشیدم، سیگار هم...
شراب و عرق و... هم نخوردم.
ادم عجیبی هستم؟ چون در دسترسم هست.
ولی... تو خیلی از پست هاتون نظرم مثل نظر شماست.

سلام هدی عزیز
قلیون بکش،شراب بخور،عرق هم بخور.هیچ ایرادی نداره.
نه عجیب نیستی.
مرسی ازت که واسم کامنت گذاشتی

قره بالا چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 10:59 ب.ظ http://Www.eccedentesiast33.blogfa.Com

Sadece yorum yapmak için yorum yapdim

حالیم نشد

قره بالا چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 11:38 ب.ظ http://Www.eccedentesiast33.blogfa.Com

فقط واسه اینکه یه چیزی گفته باشم،گفتم
(از کامنت خوشتون میاد)

عاشقتم قره بالای نازنین مهربون

جزر و مد پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 02:48 ق.ظ

جالب بود، بلد نبودم اینا رو.
بچه بودم یه عمه ای مامانم داشت، قلیون می کشید و توی اون شیشه یه عروسک زیزیگولو بود وقتی پک می زد تکون می خورد و ما ذوق می کردیم
یه آقایی هم چرخ دستی داره تو خیابون اینجا و کاسبی می کنه، قلیونشم میاره اینقدرم بلنده کلی هم چیز میز آویزونه بهش«خاطرات قلیونی»

آفرین به عمه خوش سلیقه ات.چه فکر جالبی کرده

رها پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 06:27 ق.ظ

چقد آداب داره
قلیون ندوست

چی دوست عشقم؟
بغل منو دوست داری؟

حبیب پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 07:11 ق.ظ

فقط اون قسمت که میگید " وقتی کسی حلقه زد انگشت توی حلقه نکنید"
و اینم جالب بود " قلیونو جنده نکنید"
اما بدون شوخی من برای اولین بار با دوسیب شروع کردم و حاجی چشمت روز بد نبینه سرم داشت منفجر میشد و نمی تونستم جلومو ببینم

آره دیگه.نباید با دو سیب شروع بکنی

Nahid پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 07:41 ق.ظ

چقدر جالب بود بعضیاش. مثل توهین بودن سیگار روشن کردن با آتش قلیان!!!

آره.
بوس

برنتین پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 08:25 ق.ظ

سلام بر پیرمرد تجربه ها
استاد
میشه اندر آداب مصرف بافور هم تقریر بفرمایید؟

سلام سلطان
والا تریاک و بافور رو تجربه ندارم.
ولی به زودی آداب عرق خوری رو هم میزارم

مهتاب پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 10:29 ق.ظ

عالی بود عالی..... من عاشق قلیونم

منم عاشق تو هستم

سلام پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 10:41 ق.ظ

یاد جلسه ی قرآن افتادم
اول استاد یک صفحه با صوت قرائت می کند
بعد نوبت قاری ها می رسد
معمولا جایگاه ها همیشه ثابت است
هر کدوم یک صفحه می خوانند
اگر در قواعد ایرادی پیدا شد استاد تصحیح می کند
همین طوری ادامه پیدا می کند تا به نفر آخر برسد
بعد یک مبحث انتخاب می شود
و یک کاندید برای ارائه توضیحات پیرامون آن می خواهند که برای هفته ی بعد ارائه دهد
یک یا چند آیه را استاد تفسیر می کند
بعد دعای ختم قرآن خوانده می شود
یک سینی چایی همراه با کیک هم که معمولا بانی دارد سرو می شود

به به.واقعا زیباست این چیزها،نمیدونم چرا داره کم رنگ میشه این مراسم ها.من که به شخصه عاشق قرائت و جلسات قرآن هستم.

حلما پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 10:46 ق.ظ

وای تورو خدا از آداب اونی که تو کامنت بالا اسمشو آوردی اصلا نگو....حرفای بهتری بزن...انقدر از قلیون گفتید،با اینکه تا حالا لب نزدم دیشب تو خواب حسابی قلیون کشیدم

تریاک و بافور یا عرق و مشروب؟از کدوم نگم؟
به به،چه طعمی بود حالا؟؟

حلما پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 11:56 ق.ظ

والا چون تا حالا لب نزدم نمیدونم چه طعمی بود ،همشو نگو جان من،من ازینا حالم بهم میخوره از همشون

نمیشه عزیزم.همش خوبه در صورتی که درست استفاده بشه

حلما پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 12:01 ب.ظ

یه بار رفته بودیم خونه ی یکی از اقوام،وقتی فرزند اون خانواده جلوی ماشروع کرد به قلیون کشیدن دخترم که ۷سالشه هی می‌رفت دور اون میگشت وبا تعجب نگاه قلیونش میکردو می‌گفت این دود چیه،منم گفتم فلانی مریضه واین داروشه دلم میخواست بلند شم یه کشیده بخوابونم تو صورت میزبان که جلوی میهمان به بچش اجازه میده هرکاری بکنه،میخوام بگم دختر من تا حالا ندیده بود وبراش تعجب داشت ،یکی از قوانین رو بزار جلوی کسایی که علاقه ای به این موارد ندارن علی الخصوص بچه ها اینکارو نکنیم

حقیقتا نمیشه این کار رو کرد.
تو هم دیگه به بچه ۷ ساله نباید دروغ بگی.بالاخره تا کی؟آخرش خودش میره سفره خونه قلیون میکشه و همه کاری میکنه.
هر جور نگاه میکنم به قضیه،کار بدی نکرده طرف،تو خونه خودش بوده.شما مهمان بودین

رضوان پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 12:44 ب.ظ http://nachagh.blogsky.com

زندگی مجموعه ای از رعایت هاست،خوبه که شما از هردری سخنی در آستین دارید.

بوس به صورت ماهت رضوان زیبا

قره بالا پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 02:13 ب.ظ http://Www.eccedentesiast33.blogfa.Com

ولی من با حلما موافقم
نباید چون خونه خودشه هرکاری دوس داره بکنه، اصولا باید میزبان رعایت حال مهمان رو بکنه، همونطور که میهمان این کار رو میکنه
شخصا اگه کسی کنار من سیگار هم بکشه بهش تذکر میدم چه برسه به قلیان و بقیه موارد

هم خودت قشنگی و هم حرفهات

حلما پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 02:45 ب.ظ

من که سرزده خونه ی طرف نرفتم وقتی دعوام می‌کنه ومیبینه من به مواردی پایبندم باید رعایت حال منو هم بکنه،ضمنا بچه ها در اکثر موارد اونی میشن که تو پدرومادراشون دیدن،من وخواهر برادرام چون پدرم ودایی وعمو هام اهل این چیزانبودن هیچوقتم حتی پنهان سمتش نرفتیم

با احترام بسیار فراوان حالا همچین هنری هم نکردین.

حلما پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 02:48 ب.ظ

نمی‌دونم حساسیت من بالاست یا مریضم یا چی؟فقط اگر یه روز بچه ی من بره سمت این چیزا میمیرم تحملشو ندارم

بالاخره پسرت بزرگ میشه،عرق میخوره،مست میشه،رو خودش بالا میاره،تریاک میشه،سیگار میکشه،کس دخترهای پریود رو میخوره و همه کاری میکنه و طبیعی و درستش هم این هست که هر کاری رو توی سن خودش بکنه

مامان خانومی پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 03:53 ب.ظ http://mamankhanomiii.blogfa.com

من بوی قلیون بهم بخوره حالم بد میشه ! متنفرم بدم میاد هرجا میریم طبیعت و پارک و رستوران همه قلیون میکشن کاش قلیون کشیدن هم یه جای خاص داشت و بقیه جاها ممنوع بود . تنها خاطره خوبم از قلیون ، قلیون کشیدنای مادربزرگهام تو شب نشینی هاشون بود و اون عروسک اسبی که تو آب تلو تلو میخورد برای خودش قلیون تنباکو نه این آت آشغالا که‌معلوم نیست چیه

قشنگ گفتی

حلما پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 04:06 ب.ظ

اون کسی که این کارها رو می‌کنه یه آدم نیست با احترام فراوان بشما یه حیوونه وبس،خواهشا پیامم رو تایید کن بقیه هم نظر بدن،درضمن فکر میکنم در حالت عادی نیستید.

هدی پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 04:38 ب.ظ

سلام تراویس.
چون حلما گفت دیگران هم نظر بدن، نظر میدم وگرنه من عادت ندارم سرم و بکنم تو کامنت دیگران. حلما جان اینکه گفتین اگه پدر و مادر و... اهل چیزی نباشند بچه شون هم اهلش نمیشه، قبول ندارم. من موردهای بسیاااااار در اطرافم دیدم که بچه اهل چیزی بوده ولی پدر و مادر نه... و همینطور پدر مادرهایی که اهلش بودند و بچه اهلش نشده.
مورد دیگه اینکه اگه ادم اهل قلیون و مشروب و عرق باشه ولی ظالم نباشه، دورو نباشه، حق مردم خور نباشه، خیلی خیلی بهتر از ادمی هست که اهل نماز و روزه است ولی اون ویژگی ها بالا رو داشته باشه. دیگه چیزی جانموند؟

هدی پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 04:52 ب.ظ

راستی حلما جان تو یه خونه که پدر و مادر اهلش نبودند، دو تا بچه اهلش نشدند ولی یکی اهلش شده، اینم اگه میشه شما توضیح بفرمایید که چرا؟

زهرا پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 06:32 ب.ظ http://pichakkk.blogsky.com

سلام
به شخصه از قلیون بدم میاد. از قلیون میوه ای بیشتر! بوش بشددت حالم رو خراب میکنه. سردرد و تهوع میگیرم.
اما مثلا یه بار تو جمع دوستان مون، همسرم دوست داشت امتحان کنه و امتحان هم کرد. من‌ با اینکه دوست ندارم ولی مخالفت و مشکلی با یک بار تجربه ش نداشتم.
به حلما خانم هم حق میدم نگرانی هایی داشته باشه. منم یه پسر دارم که نمی پسندم بخواد سیگار و قلیون بکشه، مشروب بخوره و باقی تجربیات قشنگ قشنگ
اما فکر میکنم کنترل من تا یه جایی میتونه باشه. وقتی پسرم شد یه مرد بالغ، قطعا خودش تصمیم میگیره چه بکنه و تره هم واسه نظر من خرد نمیکنه احتمالا
چیزی که مسلمه همه ی تصمیماتش هم درست نخواهد بود
من فکر میکنم جوی که بچه توش هست،آموزشهایی که در کودکی و نوجوانی به بچه میدیم، نوع برخوردمون تو موقعیت های درگیر، حلقه ی دوستی هاش، ... میتونن خیلی موثر باشن تو اینکه در نهایت چی پیش بیاد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد