تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

برای دیدنت سقفی ندارم بذار این چند تا دیوارم نباشه

بین من و حلمای عزیزم توی پست پایینی سر یه چیزی اختلاف نظری به وجود اومد که خودش هم ظاهرا بی میل نیست که نظر بقیه رو هم بدونه.البته منم دوست دارم نظر خواننده ها رو بدونم.

ماحرا از این قراره که حلمای عزیز توی پست پایینی در مورد قلیون گفت که رفته مهمونی و بچه صاحب خونه قلیون میکشیده،دختر ۷ ساله اش گفته که این چیه و حلما هم گفته مامان جون این دارو هست.و نظرش اینه که واقعا براش سخت و غیر قابل تحمل هست اگر روزی دخترش یا پسرش سمت سکس و سیگار و مواد و مشروب برن.نظر بنده حقیر هم این هست که هر سنی اقتضای خودش رو داره،کمی قبل از نوجوونی خودارضایی رو کشف میکنیم،توی نوجوونی سیگار و قلیون،توی جوونی مشروب و مواد و دختربازی یا پسربازی و سکس.و همین جور بزرگ میشیم تا به یه سنی برسیم که دلمون میخواد یه کسی بقیه زندگی باهامون باشه و الی اخر.من فکر میکنم هر جوونی و هر نوجوونی باید سر وقت خودش سیگارش رو بکشه،موادش رو بکشه،مشروبش رو بخوره،سکس های عجیب و غریبش رو هم بکنه و بعدش که دیگه سی سال رو رد کرد کم کم ازدواج بکنه.

حالا من و حلما دلمون میخواد نظر شما رو به عنوان کسی که خودتون پدر و مادر هستین یا قراره در آینده بشین در مورد سخت گیری و تربیت فرزندانتون بدونم.




پانوشت:کامنت هدی:راستی حلما جان تو یه خونه که پدر و مادر اهلش نبودند، دو تا بچه اهلش نشدند ولی یکی اهلش شده، اینم اگه میشه شما توضیح بفرمایید که چرا؟

کامنت هدی: سلام تراویس.

چون حلما گفت دیگران هم نظر بدن، نظر میدم وگرنه من عادت ندارم سرم و بکنم تو کامنت دیگران. حلما جان اینکه گفتین اگه پدر و مادر و... اهل چیزی نباشند بچه شون هم اهلش نمیشه، قبول ندارم. من موردهای بسیاااااار در اطرافم دیدم که بچه اهل چیزی بوده ولی پدر و مادر نه... و همینطور پدر مادرهایی که اهلش بودند و بچه اهلش نشده.

مورد دیگه اینکه اگه ادم اهل قلیون و مشروب و عرق باشه ولی ظالم نباشه، دورو نباشه، حق مردم خور نباشه، خیلی خیلی بهتر از ادمی هست که اهل نماز و روزه است ولی اون ویژگی ها بالا رو داشته باشه. دیگه چیزی جانموند؟


این دوتا چون توی پست پایینی بودن آوردم اینجا


نظر زهرا:سلام

به شخصه از قلیون بدم میاد. از قلیون میوه ای بیشتر! بوش بشددت حالم رو خراب میکنه. سردرد و تهوع میگیرم.

اما مثلا یه بار تو جمع دوستان مون، همسرم دوست داشت امتحان کنه و امتحان هم کرد. من‌ با اینکه دوست ندارم ولی مخالفت و مشکلی با یک بار تجربه ش نداشتم.

به حلما خانم هم حق میدم نگرانی هایی داشته باشه. منم یه پسر دارم که نمی پسندم بخواد سیگار و قلیون بکشه، مشروب بخوره و باقی تجربیات قشنگ قشنگ 

اما فکر میکنم کنترل من تا یه جایی میتونه باشه. وقتی پسرم شد یه مرد بالغ، قطعا خودش تصمیم میگیره چه بکنه و تره هم واسه نظر من خرد نمیکنه احتمالا

چیزی که مسلمه همه ی تصمیماتش هم درست نخواهد بود

من فکر میکنم جوی که بچه توش هست،آموزشهایی که در کودکی و نوجوانی به بچه میدیم، نوع برخوردمون تو موقعیت های درگیر، حلقه ی دوستی هاش، ... میتونن خیلی موثر باشن تو اینکه در نهایت چی پیش بیاد

نظرات 11 + ارسال نظر
بهی پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 04:46 ب.ظ http://mantanhabato.blogfa.com

من با نظر خانم حلما بسیار زیاد موافقم
ابعاد این قضیه توی یکی دوجمله و دو صفحه نمیگنجه به خیلی چیزا ربط داره و بستگی داره که کسی مثل شما باشه یا مثل خانم حلما
به خانواده ها به نوع تربیت ها به دیدگاهها به خود فرد که چقدر تمایل داره به هیجانات به محل زندگی و دوستان؛ روابط؛ میزان اشنایی با شعائر دینی به اینکه چقدر قدرت نه و بله گفتن داره به ارزشهای دینی و اجتماعی نهادینه شده در فرد؛ فرهنگ جامعه و خانواده و اینکه چقدر یه نفر به خط قرمزهای خانواده جامعه دین و بخصوص خودش پایبنده و خیلی چیزهای دیگه
و اینکه خانم حلما نظرشون درسته و من باهاشون موافقم

دکتر غ پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 04:46 ب.ظ

نصیحت و دستور دادن و... برای تربیت کمکی نمی‌کنه. بچه‌ها رفتار پدر و مادر ( سرپرستشون) رو تقلید می‌کنن. اگه فکر می‌کنیم سیگار و قلیان و... برای سلامتمون مضره یه سرخوشی موقت دلیل خوبی برای مصرفشون به نظر نمی‌رسه. ضمن این که اطلاعات غلط به بچه نباید داد. خیلی وقتها رفتارهای افراطی جبران نیازهای دیگه است یا بر می‌گرده به سبک تربیتی والدین.

بهی پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 05:02 ب.ظ http://mantanhabato.blogfa.com

یه چیزیو فراموش کردم بگم بهتر بود خانم حلما به فرزندشون دروغ نمیگفتن بسا همین دروغ در اینده باعث به خطر افتادن فرزندشون بشه ساده بهش میگفتن به اون میگن قلیون و میگفتن از نظرشون قلیون کشیدن کار بدی هست بخاطر همین من و بابا هم انجامش نمیدیم و بهش با زبان کودکان میگفتن که برای سلامتی ضرر داره لازم نبود دروغ بگن که داروعه کار اشتباهی کردن

همه چی عالیه پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 05:39 ب.ظ

درود
اولین بار هست کامنت میذارم چون ادبیات شما رو نمی پسندم اما به شخص شما احترام قائلم. چون این موضوع دغدغه حلما خانم بود و البته دغدغه خیلی از پدرو مادرها در حد مطالعه خودم پاسخ میدم .

*دروغ هرگز به بچه ها نگید میتونید به طور ضمنی در حد سن فرزندتان پاسخ کوتاهی بدهید و اگر مایل بود بیشتر بداند ،از او فرصتی بخواهید تا مطالعه کنید و پاسخ درخور بدهید که بعداً عذر بدتر از گناه نشه.
**اگر حس کردید فضا و محیطی برای شما و فرزندتان مناسب نیست دلیلی ندارد اونجا باشید می تونید عذرخواهی کنید و اون محل رو ترک کنید .
*** « صدای عمل بلند تر از صدای سخن هست» با موعظه و این داستان ها هیچچچ فردی اخلاقی نمیشه ... با عمل و رفتار ما ، بچه ها تربیت میشن ، برای همین میگن تربیت بچه ، ٢٠ سال قبل از تولدش شروع میشه...

**** به صورت علمی ثابت شده شخصیت ما بخشی اش توسط ژن ها تعریف میشن و بخشی محیط تعیین کننده هست اینکه حالا هر کدام چه درصدی رو به عهده دارند و سهم کدام بیشتر هست جای بحث داره و طبق نظریه عدم قطعیت ، هیچ چیز قطعی نیست.

***** کم کم یاد بگیریم و به فرزندانمان هم یاد بدهیم زود قضاوت نکنیم و برچسب ندهیم وبا برچسب دینی و غیر دینی برای خودمون و بقیه حکم صادر نکنیم
فردی می‌تونه دیندار باشه ( آنچه در بیان عمومی مصطلح هست ) اما بدیهی ترین مسایل انسانی و اخلاقی رو رعایت نکنه
والبته هستند افراد اخلاق مدار و دیندار،و بالعکس....

برای تک تک عزیزان آرامش و شادی خواستارم.

زهرا پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 06:47 ب.ظ http://pichakkk.blogsky.com

اوا من اشتباهی پایین نظر گذاشتم
من خیلی با نظر شما موافق نیستم. خودارضایی با مواد و ... قابل مقایسه نیست. خودارضایی بخشی از رشد بدنه بخصوص توی پسرها.
به نظرم‌مهمه که خط قرمزهایی تعریف بشه. اگر یه سری چیزا واسه من ارزش یا ضدارزشه، اول خودم رعایتش کنم. بچه ها یاد میگیرن از روی دست ما. حلقه ی دوستی بچه ها، جوی که بچه توش هست علی الخصوص دبیرستان خیلی خیلی مهمه.
در عین حال به نظرم بخصوص در مورد بچه های این دوره و زمونه که خیلی بی پروا هستن، حرف من تا یه جایی برش داره. مهمه که بچه قبل از اینکه گرفتار مواد و مشروب بشه روشنش کرده باشیم و با عواقبش آشنا باشه. ضمن اینکه به نظرم توی دوران نوجوانی مراقبت بیشتری میخوان. وقتی که آدم بالغی بشن خودشون تصمیم میگیرن و البته مسئولیت هر تصمیمی هم با خودشونه.
با دادن اطلاعات غلط بشددددت مخالفم. من پسرم حدود یک سال پیش سوال مشابهی در مورد سیگار پرسید. اینکه این چی هست؟ سیگاره. چرا دود میکنه؟ چون اون سرش یه فیلتره که میسوزه، از اینور که میکشن تو حلق شون دود درست میشه. به چه درد میخوره؟ بعضیا دوست دارن این کار رو. چون حس لذت و آرامش میده بهشون. تو و بابا هم دوست دارین؟ نه. چرا؟ چون برای بدن مضر هم هست. ریه ها رو خراب میکنه. ممکنه باعث بشه تنفس مون مشکل پیدا کنه. دندونا خراب و سیاه میشن. و انتخاب من و بابا سیگار کشیدن نیست.
به نظرم مهمه که توضیحات مون به بچه ها درست و منطبق با واقعیت باشه. اون حس کنجکاوی و پرسشگری بچه هارو ارضا کنه. وگرنه قطعا بازم پیگیرش میشن و یا واسه شناختش دست به امتحان میزنن.

نخودچی طالبی زاده پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 07:26 ب.ظ

معلومه با حلما موافقم. شمام یک تغییری تو طرز فکرت بده. جوونی که سمت مواد بره دیگه نابوده.

کی طالبی بهم میدی؟

حلما پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 07:39 ب.ظ

من مطمئنم وایمان دارم که اگر پدر و مادر هرکاری بکنند بچه ها مثل طوطی اداشو درمیان.من اون دروغ رو گفتم چون دختر من خیلی متعجب نگاه میکرد یه آن ترسیدم نکنه براش جذابیت داشته باشه وتوی ذهنش بمونه وخوشش بیاد،وقتی اومدیم خونه براش کامل توضیح دادم وباز هم گفتم اون فرد بیماره وداروی دردش قلیونه دروغ نگفتم عین حقیقته .چون به اون اعتیاد داره،اقا مگه ما بچه ونوجوون نبودیم ،چرا دلمون نمی‌خواست سیگار و قلیون و......رو تست کنیم چون بهمون یاد داده بودن که اینا به بدنمون ضرر میزنه چون توضیح داده بودن وجه اجتماعیمون رو به خطر میندازه.ماهم خوش تیپ و خوش هیکل و همه چی تموم هستیم از پشت کوه هم نیومدیم بخدا،ولی مگه همسر نداریم که خود ارضایی کنیم؟مگه تو حالت مستی چی رخ میده که بریم دنبالش ؟

ملی پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 07:50 ب.ظ

اینکه بچه رو ول کنیم به حال خودش با این توجیه که تو هر سنی هر چیزی رو که باید تجربه کنه اصلا نظر صحیحی نیست. بچه رو باید اگاه کرد و البته در ارتقای این اگاهی رفتار خانواده خیلی موثره. تو خونواده ای که قلیون میکشن احتمال زیاد بچه هاشونم قلیونی میشن و مواد و سیگار و ... هم همینه
حلما حق داره نگران باشه و البته نباید ب بچه بگه این قلیون داروئه!! خیلی واضح و مشخص بگه این یه ماده خطرناکه که به بدن اسیب میزنه و ...

حلما پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 08:10 ب.ظ

اینکه تو یه خونه که پدرو مادراهلش نبودن یه بچه اهلش شده ویکی نه رو والا منم نمیدونم شاید تو تربیت یکیشون کم کاری شده ولی تا جایی که درس خوندمو مطالعه کردم می‌دونم اگر پدر و مادر خوب به بچه هاشون آموزش بدن و۱۰۰البته که خودشونم اینکارهارو انجام ندن،بچه ها میفهمم کار اشتباهه،اقای تراویس تورو خدا اگر میخوای بچه بیاری وبهش یاد بدی اون.....رو بخوره ودود کنه نیاربرادر من بخدا اون بچه گناه داره.

نیکو پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 08:22 ب.ظ

به نظر من با این فرمون حرکت کردن که بچه ها هرررر چیزی رو تجربه کنند می تونه براشون خیلی آسیب به ارمغان بیاره.اینکه ممکنه اثرات یه رابطه جنسی مدتها براشون بمونه و اون موقع از رشد و پیشرفتشون بمونن و خیلی چیزای دیگه

Nahid شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 10:52 ق.ظ

سلام. بنظر من کنار هم قراردادن سیگاروقلیون کنار سکس و مشروب غلطه. چون هرکس مطابق اعتقاداتش رفتار میکنه و ایجاد اعتقاد و نهادینه کردن اون تو تربیت بچه ها و همینطور رفاقت بی قضاوت باهاشون، باعث میشه خودشون دسته بندی درستی تو رفتاراشون داشته باشند و درضمن اگر رفتاری را خواستند امتحان کنند حتما با شما درمیون بذارن. من چون خودم مادر یه دختر جوون هستم که بنظرم سالم داره زندگی میکنه.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد