تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

کسی که می خواهد در آسایش و آرامش زندگی کند نباید در مورد هر چیزی که میداند صحبت کرده یا در مورد هر چیزی که می بیند قضاوت کند.

متاسفانه توی چند سال اخیر هر چی فیلم ساخته شده یا سیاه نمایی و فیلمهایی بوده واسه خارجی ها مثل "برادران لیلا" یا "جدایی نادر از سیمین" یا فیلمهایی بودن فاقد جنبه های هنری و کاملا فرمایشی مثل تگزاس یا سفارشی بودن مثل اخراجی ها.یا فیلمهای لوده و سخیف و کپی کاری مثل لونه زنبور.

ولی در گذشته توی سینمای ایران فیلمهای زیبایی در همه ژانرها ساخته می شد که آدم از دیدنشون لذت میبرد.توی این لیست میخوام فیلمهای خوب ایرانی رو اسم ببرم.اگه شما هم فیلم خوبی میشناسین بگین.این فیلم ها توی ژانرهای مختلفی ساخته شده.ژانرهای اکشن،ترسناک،کودک،عروسکی،ژانرهایی که الان اثری ازشون توی سینمای ایران نیست.فیلمهای این لیست خیلی وقته فراموش شدن بعضی هاشون،ولی به نظر من گذر زمان هیچی از ارزش ها و زیبایی های این فیلم ها کم نمیکنه.

شب بیست و نهم

طلسم

الو الو من جوجو ام

کلاه قرمزی

گلنار

طوقی

سوته دلان

گاو

طبیعت بی جان

دایره مینا

قیصر

گوزن ها

حسن کچل

شهر موش ها

خواهران غریب

مریم و متیل

باباشمل

اجاره نشین ها

مادر

ای ایران

پرنده کوچک خوشبختی

شیلات

مهاجر

عروس

عقابها

جنگ نفتکش ها

حمله به اچ۳

کانی مانگا

افعی

هامون

بانو

روسری آبی

کلی فیلم دیگه هم میتونم هنوز اسم ببرم،فقط دیگه از فکر کردن خسته شدم.بوس

نظرات 5 + ارسال نظر
سلام شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 10:30 ق.ظ

با درود
فیلم هایی که نام بردید را بعضی هاش را دیده ام
مثل قیصر و فیلم موزیکال حسن کچل
قیصر یک تغییری در ساختارهای فیلم فارسی ایجاد کرد
نقش اول فیلم ها تا قبل از قیصر هیچوقت نمی مردند
بعد فیلم قیصر مردن مردان نقش اول دیگه مد شد
مثل طوقی ، زمین تلخ ، کندو ،
البته اینطور مردن ها باعث می شد سالن سینما مبدل به مجالس ختم شود
فیلم سنگام وقتی پخش شد مردم که از سالن بیرون می آمدند چشم های از گریه ورم کرده داشتند

آفرین.چه زیبا و هنرمندانه و درست توضیح دادید.
ممنون

رضوان شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 05:22 ب.ظ http://nachagh.blogsky.com

من نیز فیلم برادران لیلا را که دیدم شوکه شدم،انگار تلخی در ساختار فیلم آمیخته شده است.عر چند به واقعیت هایی اشاره سده باشد.

دکتر غ یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 12:18 ق.ظ

من متاسفانه یک حالت لجبازی دارم که وقتی یه فیلمی مد میشه و همه می‌بینن میذارمش ته لیست تماشا.این قدر نمی‌بینم تا آخر لو بره.( اسپویل شه)

بهترین کار رو میکنی عزیزم.
منم بر حسب اتفاق دیدم و گرنه که منم مثل خودت هستم

آیدا سبزاندیش یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 05:57 ب.ظ http://sabzandish3000.blogfa.com

چند سال پیش یک دوره افسردگی شدید گرفته بودم. یک روز که گوشه ای از اتاقم نشسته بودم لپ تاپمو برداشتم و سرچ کردم فیلمهای طنز دهه شصت ایران! بیشترش یا اکبر عبدی یا علیرضا خمسه داخلش بود نشستم چند روز همرو دیدم بیشترش رو قبلا هم دیده بودم اما باز دیدم... تحفه هند ، جیب برها به بهشت نمی روند و...خیلی فیلم های جالبی بودند گاهی دلم میخواد الان دهه شصت بود و مغزها پوسیده!

مغزها والا اون موقع خیلی بهتر بود.این قدر دروغ و نامردی نبود.اختلاف طبقاتی نبود.همه مثل هم بودن
الان خوبی دیگه آیدای عزیز؟افسرده نیستی؟

آیدا سبزاندیش سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 12:04 ق.ظ http://sabzandish3000.blogfa.com

بله همه مثل هم بودند پیکان داشتند زندگی ساده داشتند عروس ها تا چند سال با مادرشوهر تو یک خونه زندگی میکردند توقعات کم بود بچه ها با یک عروسک یا توپ پلاستیکی خوشحال بودند اینطور نبود که مثل حالا زن ها همش تو ارایشگاه ها و مطب های تزریق ژل و بوتاکس باشند بچه ها خرجشون به فلک برسه پلی استیشن و کلی وسیله و کلاس اموزشی بخوان! الان هر دختر پسری که بخوان ازدواج کنند یک عالمه امکانات میخوان دیگه کدوم دختری حاضر میشه بره با مادر شوهر زندگی کنه بچه ها هنوز نیامده باید مادر بره صدتا سونوگرافی و بند و بساط قبل زایمان ، اون قدیما کی میرفت سونوگرافی؟ هیچکی. نمیدونم الان صدتا جشن اومده جشن تعیین جنسیت جشن نمیدونم فلان بیسار کلی توقعات بالا رفته هزینه ها بالا رفته. واقعا دهه شصت یک دهه خوبی بود تکرار شدنی نیست بین مدرن شدن و سنتی بودن گیر بودیم.
الان بله خدا رو شکر خوبه حالم ، خودمو با شرایط وفق دادم و تلاشمم میکنم

من همیشه وبلاگت رو میخونم و خیلی دوستت دارم آیدای عزیز
شاید باورت نشه ولی همیشه دعا میکنم خدا برات بهترین ها رو رقم بزنه،هر چی که خود خدا صلاح میدونه برات اتفاق بیفته.
ممنونم ازت که برام کامنت گذاشتی مهربون ترین وبلاگ نویس بلاگفا

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد