تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل
تراویس بیکل

تراویس بیکل

تراویس بیکل

مرگ تنها یک بار به سراغ آدمی می‌آید اما عشق بارها و بارها.

فکر میکنم بعضی از استان های ایران اصلا نه وبلاگ نویس داشته باشه و نه وبلاگ خون.من توی این چند سال وبلاگ نویسی دیدم که این استان ها هم وبلاگ نویس داره و هم وبلاگ خون:تهران،البرز،اصفهان،فارس،خوزستان،ایلام،خراسان رضوی.اونم مثلا تهران خود تهران داره،چه میدونم شهریار نداره،یا مثلا خراسان فقط مشهد داره.یا فارس فقط شیراز داره.دیگه کجایی دیدم؟کرمانشاهی هم دیدم.

ولی به عمرم کسی از تُرکستان و سیستان و بلوچستان و کرمان و کهکیلویه بویراحمد و زاهدان و هرمزگان و بوشهر و خوزستان و خراسان جنوبی و شمالی و لرستان و همدان ندیدم که وبلاگ بنویسه یا کامنت داده باشه.البته چرا از تُرکستان هم دیدم.البته حساب تُرکستان جداست چون اونا زبان اصلیشون آذری هست و اگر کسی از تُرک ها بیاد و فارسی وبلاگ بنویسه و بخونه یا کامنت بزاره خیلی با مطالعه هست.

نمیخوام نژاد پرست به نظر بیام و عن بازی در بیارم ولی سطح سواد و مطالعه و هوش اجتماعی ارتباط مستقیمی با نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی داره.این گریگوری های شمالی و دهاتی های خراسانی و بندری ها و جنوبی های پاپتی و گداگشنه های شهرکرد و اینا همشون شدن بَلاگر و بیوتی بَلاگر.بقیه هم یه مشت گاو و گوسفند اینا رو فالو میکنن.

چون وبلاگ نوشتن و وبلاگ خوندن مستلزم صرف مطالعه و حوصله برای مطالعه هست که نشون دهنده شخصیت متمدن این افراده.ولی اینستاگرام و تیک تاک یه چیز خیلی نازل و احمقانه و چیپ هست.

همین بدبینی رو من نسبت به پادکست دارم.درسته که گوش دادن به پادکست خوبه و بهتر از هیچی هست.ولی من پارانوئید هستم،همش احساس میکنم اینایی که پادکست درست میکنن به طور هدفمند و برنامه ریزی شده دارن گُه میزنن به آثار ادبی و تقطیع و سانسور میکنن کتاب ها رو و در ثانی شما وقتی یه چیزی میخونی میره جایی از مغز ثبت و ضبط میشه که با شنیدن این اتفاق نمیفته.

و در نهایت این پست سخیف و بی معنی رو مزین میکنم به جمله ای از داداشم صادق هدایت در کتاب اگه اشتباه نکنم حاجی آقا:

"در این محیط پست و احمق‌نوازِ سفله‌پرور و رجاله‌پسند که شما رجل برجسته آن هستید و زندگی را مطابق حرص و طمع و پستی‌ها و حماقت خودتان درست کرده‌اید و از آن حمایت می‌کنید، من در این جامعه که به‌فراخور زندگی امثال شما درست شده نمی‌توانم منشأ اثر باشم."

نظرات 21 + ارسال نظر
هاله قدسی یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 08:57 ب.ظ

بعله این نقل قول از زبان منادی الحق در کتاب حاجی آقا است. این کتاب را باید طلا گرفت. من اونجایی از داستان را دوست دارم که منادی الحق به حاجی آقا میگه: "برو هنبونه کثافت، تو داری نفس از ماتحت می کشی"
از این منادی الحق ها خیلی کم داریم

هاله قدسی دوستت دارم.

قره بالا یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 08:58 ب.ظ http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

پس من چی ام آخه؟
رامین هم هست
یه دوست دیگه هم از اردبیل دارم
گیل پیشی هم هست
یه پسری تو بلاگفا هست از یکی از روستاهای آشخانه
دوتا دوست نیشابوری هم دارم
فکر کنم از همه جا باشه
ولی خب بهرحال شما سابقه تون بیشتره و قطعا بیشتر از من میدونید


بقیه دوستان و شما که بله، همه فرهیخته هستید ولی بنده مطالعه ای ندارم
همین درسای خودمو بخونم هنر کردم(که نمیخونم)


درمورد شبکه های اجتماعی هم با اونایی که بلاگر میشن واقعا کاری ندارم، ولی اونایی که فالووشون میکنن... چی بگم آخه؟

از هدایت خوشم نمیاد ولی خیلی خوب بود
(کلا به نظرم آدم خودشیفته ای بوده)

تُرکستان رو که گفتم جز وبلاگ نویس ها و وبلاگ خون ها هستن.
تو کارت درسته قره بالا.
افتخار ما هستی به خدا

آقای رعد یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 09:11 ب.ظ https://iammrthunder.blogsky.com/

سلام
از شهرستان های استان تهران هم وبلاگ نویس / خوان هست
منم یکیش
تازه با وبلاگ شما آشنا شدم، چه سابقه ی طولانی دارید در بلاگ اسکای!

مخلصم سلطان
کدوم شهری؟

هاله قدسی یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 09:30 ب.ظ

تراویس جان من هم یواش یواش داره ازت خوشم میاد. الان می فهمم بقیه خانم های وبلاگ نویسی که اینجا حضور دارند چرا خواننده وفادارت هستند. در پست هات کلمات را از عمق روحت می کشی بیرون. پست وبلاگی هم که از روح براید لاجرم از ورای مانیتور بر چشم نشیند.

مرسی مهربونم و عزیزم.
دوست داشتن من فارغ از جنسیت و سن هست.من نمیدونم تو مردی یا زن و چند سال داری ولی دوستت دارم.
هاله قدسی ممنونم از لطف و محبت و مهربانی ات

جزر و مد یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 09:53 ب.ظ

همه اش حق بود. در مورد پادکست چقدر نکته بین گفتین. تراویس گاهی فکر می کنم زندگی کردن با شما سخته خیلی تو همه چیز ریزبین هستین

اتفاقا تعریف از خودم نباشه خیلی مرد خوب و آسان گیری هستم

نادیا یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 10:03 ب.ظ

نتیجه گیری کلی از مشاهدات محدود نشانه کوته فکری هست

دیگه ما مثل شما بلندنظر نیستیم بانو.

ژوان یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 10:09 ب.ظ

صدای منو از کردستان دارید

خیلی چاکرتیم سلطان

بانوی کویر یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 10:26 ب.ظ https://banooyekavir.blogsky.com/

من اعتراض دارم
دمب دراز دارم :))

اعتراض به چی دختر بلا؟؟؟
منم اتفاقا اعتراض دارم.

بانوی کویر یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 10:53 ب.ظ https://banooyekavir.blogsky.com/

آیا ما برگ چغندر هستیم که از دل کویر همان مناطق برایتان کامنت میگذاریم !

تو استثنایی گل قشنگم
تو شبنم صبحگاهی توی دل کویری

رویا یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 11:43 ب.ظ

من حدودا ۸ ساله وبلاگ میخونم از سال ۹۵، تقریبا از همه استانها وبلاگ نویس دیدم و فقط تعداد محدودی رو تو این سالها دنبال کردم ،شما رو دو ساله دنبال می کنم ، و نوشته ها و شخصیتتون رو دوست دارم ،البته اهل کامنت گذاشتن هم نیستم فقط از خوندن لذت میبرم ،و امیدوارم همیشه قلمتون برای ما مانا باشه دوست خوب

پروا دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 12:22 ق.ظ

هم فرض و هم نتیجه گیریت بسیار کسشر بود

مثلا تهران و اصفهان و شیراز کم بلاگر داره؟؟
وبلاگ بیشتر فضای گمنام نویسانه و خب کسی که تو شهر کوچیک زندگی میکنه کمتر میتونه از محل زندگیش حرف بزنه چون احتمال شناساییش بیشتره
حداقل دوتا وبلاگ نویس خفن با سابقه میشناسم که از جاهایی که گفتی هستن، یکیش البته دو سالیه کم کار شده ولی اون یکی اتفاقا بسیار پررونقه وبلاگش و البته حرفی از محل زندگیش نمیزنه

مثلا من به همین سبک کسشر تو میتونم الکی فتوا بدم وبلاگ نویسا دهه ۶۰-۷۰ ای های بازنده ای هستن که تو دنیای بیرون نه دوستی دارن که گوش شنواشون باشه، نه تریبونی، نه سرگرمی جذابتری، عقده دیده شدن دارن ولی نمیتونن محتوای قابل رقابتی تو اینستا و تیک تاک ارائه بدن و مجبورن اینجا بمونن

Lili دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 01:42 ق.ظ

من مخالفم باهات
به نظرم اینطور نیست
ادم هایی رو میشناسم از استان هایی که گفتی گری گوری و پاپتی ان که خیلی خیلی زیاد اهل مطالعه و دست به قلم هستن
فوق العاده با سواد ولی متواضع
ادم دلش میخواد حرف بزنن بنویسن تا فقط بخونه یا گوش بده
ولی به نظرشون فضای مجازی ازاردهنده ست و سرگرمیشون یه عالمه کار دیگه ست
کتاب میخونن فیلم میبینن موسیقی گوش میدن گل و گیاه دارن اونجوری خوشن یا شایدم ادم های امنی دارن که میتونن باهاشون از هر موضوعی صحبت کنن و اصلا نیازی به نوشتن ندارن
یا کسی رو میشناسم که خشم و ناراحتیاشو با ورزش کردن کم میکنه و موثره این روش براش
من تو جاهای مختلفی زندگی کردم
با ادمهای متفاوتی از خیلی جاها برخورد داشتم
باور کن همه جا ادم خوب و بد هست
نوشتن قراره به ادما کمک کنه
اکثر اینایی که وبلاگ مینویسن از افکارشون مینویسن
از گره های ذهنی شون مینویسن از اسیب هایی که دیدن
از اتفاق های روزشون مینویسن
از چیزایی که خوشحالشون میکنه
ناراحتشون میکنه
اذیتشون میکنه
حتما نباید جور خاصی باشی که بتونی بنویسی
بعدم کلی بلاگر بی محتوای پر مدعا دیدیم از همون شهرهایی که گفتی اهل مطالعه ان
تازه چندتا وبلاگ نویس قدیمی سراغ دارم که تا بازار پول دراوردن از اینستاگرام داغ شد وبلاگو ول کردن زدن تو کار بلاگری و پول دراوردن

دهاتی دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 08:57 ق.ظ

حالا مثلا اون دهاتی که تو توش دنیا اومدی خیلی ادمای متمدنی بودن که تو رو به دنیا عرضه کردن یا خودتم شیرازی تهرانی حساب کردی؟ میگی شیراز زندگی میکنی ولی اونجایی که دنیا اومدی رو نمیگی چون میدونی تو همون دهاتتون اگه اتفاقی یکی بخوندت با کمترین اطلاعات فلانی که زن شمالی گرفت طلاق داد بعد زن شیرازی گرفت فوری شناسایی میشی
شاید بقیه دهاتم همین مشکلو دارن اسمشونو نمیارن

بوس

مانیا دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 02:15 ب.ظ

تروایس جان فکر میکنم پایشی که در این زمینه ارائه دادی خیلی درست نیست از سال 80 که برای اولین بار سلمان نمیدونی چی الان فامیلیش تو ذهنم نیست حوصله سرچ هم ندارم ولی از بچه های شریف بود شروع به وبلاک نویسی کرد و بعد یکی دیکه از بچه ها اموزشش رو به همه یاد داد میتونم بگم وبلاگ نویسی در ایران رواج پیدا کرد به عنوان کسی که از سال 83 در پرشین بلاگ مینوشتم از طیف های مختلفی از جامعه چه داخل چه خارج وبلاگ نویس داشتیم ولی فراموش نکن که اون دوره مردم محافظ کار بودن وسعی در مخفی کاری .ادرس ایمیل ها اکثرا مستعار بود یادمه یه مقطعی یه تعدادی از دوستان وبلاک نویس تو سال 89 قرار گذاشتیم تو یه کافه تازه اون وقت فهمیدیم چقدر از همه جا هستن . ولی فقط بر اساس تجربه شخصی خودم میگم از قم همیشه بیشترین وبلاک نویس بود

نل دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 03:03 ب.ظ

اینجاها شهرهای بزرگتری هست و در نتیجه تعداد بیشتری به چشم میان.

مثلا اصفهان زیاده و تهران.
خیلی خیلی خیلی زیادن.


کرمان و بندرعباس و ساری و کرمانشاه و اردبیل و ارومیه و...

از اینجاها هم خوندم من.

ولی ۱۰ تا اصفهانی
یک شیرازی مثلا

اینجوری بوده.

ایران سرای من است دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 03:11 ب.ظ

دلت اومد با بوشهریا اینطوری صحبت کردی بوشهرکوچیکه خوب اگه اومدیم تو وبلاگ ازش نوشتیم سه سوت لو میریم خوب
کارت قشنگ نبودا
یه روز عین یه علامه مینویسی یه روز خزعبلات
ماذافازا؟تراویس؟؟؟ ایا هدایت نمیشوی؟؟؟
به دل نگیر ولی باد بگیر به همه شهرها احترام بزاری
ایران سرای من است

محمد سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 08:34 ق.ظ http://Shokolboy.blogfa.com

جنوبی ام
ولی نه پاپتی هستم نه غیر متمدن نه مثل شما بی ادب و گستاخ
لااقل مثل شما کم عقل نیستم که از مشاهدات محدودت نتیجه گیری کلی می‌کنی
به بقیه شهرها توهین میکنی
خودتو باسواد میدونی چون معیارت برای سواد داشتن ، وبلاگ نویسی با نوشته های سخیف و سبک ات هست.

نبات سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 06:31 ب.ظ

من سالهاست هم میخونم هم مینویسم و تا حالا چندین وبلاگ داشتم و اتفاقا از خراسان شمالی م

نبات سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 06:34 ب.ظ

مثلا با پاسپوزت شیراز کجا شما رو راه میدن که منو از خراسان شمالی راه نمیدن؟!!
واقعا بی ادب و بی نزاکت تشریف دارید.. دهاتی ؟! منی که تو شهر خیلی بزرگ درس خوندم و پزشکم و کلی کتاب خوندم و هنر بلدم دهاتی م؟!واقعا متاسفم براتون.. هزارنفر دگ عین من هم تو استان های دگ هستن..

الناز چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 11:42 ق.ظ

دلم میخواد همه کامنت دهنده ها رو ببوسم و بگم منم دقیقا از همونجاهاییم که دهاتی خطابش کردی! تراویس کم کم دارم حس میکنم با توهین کردن به یه قشر خاصی سعی داری عصبیشون کنی بیان کامنت بذارن که این خبرا نیست!
دقیقا همین کار رو توی اینستاگرام یه سریا انجام میدن که فقط کامنت بخورن! همونا که داری میگی ازشون بدت میاد! نکن این حرکت رو برادر من... یه پستی هم به همه ادم های توی دهات توهین کردی واقعا زشت بود! همه رو یه شکل نبین.
شدی حکایت اون مردی که برای اولین بار وارد یه شهر میشه و سه نفر میبینه ، هر سه لال بودن. بعد میره توی سفرنامش مینویسه فلان شهر همه لال بودن!
در حالیکه اون شهر فقط ۳ تا ادم لال داشته!

Moona چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 12:14 ب.ظ

آقای بیکل نژادپرست به نظر نمیای، به وضوح نژادپرست هستی... :نگاهِ چپ چپ:

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد